آئین رونمایی کتاب آزادگان و آئین جهان مداری در بندرعباس برگزار شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در مراسم رونمایی از کتاب آزادگان و آئین جهان مداری گفت: فرهنگ ایران اسلامی مانند باغ گلی است که فرهنگ بومی هرمزگان جزئی از این باغ است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، محسن زینلی تختی عصر پنجشنبه در آئین رونمایی کتاب آزادگان و آئین جهان مداری گفت: با توجه به ارتباط عمومی مردم جامعه با کتابخانه ها و همچنین رسالت ذاتی اداره کل کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ در میان عموم مردم امسال برنامه جامعی در حمایت از نویسندگان بومی و آثار آنها خواهیم داشت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: از برنامه های پیش رو در حمایت از نویسندگان بومی و آثار آن ها خرید کتاب و در دسترس قرار دادن آثار و برگزاری جلسات رونمایی و نقد کتاب در کتابخانه های عمومی است.

زینلی تختی اظهار داشت: فرهنگ ایران اسلامی مانند باغ گلی است که هر گوشه ای از آن را نگاه کنیم گلهای خوش بو و زیبایی عطر افشانی می کند که فرهنگ هرمزگان هم جزئی از این باغ است و وظیفه ما باغبانی، مراقبت و معرفی آن به دیگران است تا از این باغ زیبا لذت ببرند.

فرخنده پیشدادفر نویسنده کتاب در این مراسم گفت: برای نگارش این کتاب شش سال تحقیق شبانه روزی داشتم و بیش از ۱۰ بار کتاب ۶۰ هزار بیتی شاهنامه را با دقت خواندم چرا که یک پژوهنده ژرف نگرمفاهیم را خوب باید بلد باشد و برای نوشتن از ابزار و ساختاری که خواننده را جذب می کند بهره ببرد که باعث گمراه شدن خواننده نشود.

نویسنده کتاب آزادگان و آئین جهان مداری تصریح کرد: این کتاب در ۹ بخش به زبان نظم پارسی روان، ساده نویسی و خلاصه نویسی شده که ویژگی بارز آن فهم بودن آن است و اگر امروز زبان شیرین پارسی و فرهنگ نیک ایرانیان زبانزد همه می باشد مرهون تلاش حکیم بزرگ فردوسی توسی است که می گوید بسی رنج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی.

پیشدادفر افزود: کتاب دارای سه هزار و ۵۰۰ بیت شعر است و با نمایش نیروهای رزمی، مهر ورزی و آبادانی، آیین و هنر ها سرود های فردوسی شاهکار هنر و زیبایی و فرهنگ واژه ها، بخش های مختلف این کتاب را تشکیل داده است.

در این مراسم انوشیروان پیشداد مدیر امور شهرستان های اداره کل ارشاد اسلامی، کیانوش جهانبخش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، غلام وکیلی نویسنده بومی و علی بهرامشاهی رئیس انجمن نویسندگان ، مهدی جهانبخش مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی و احمدمهرانی معاونت فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش استان حضور داشتند.

گفتنی است فرخنده پیشدادفر متولد1328 درتوجان استان هرمزگان است و کتاب آزادگان و آئین جهان مداری هفتیمن اثر وی در سن 65 سالگی است.