آشتی دو طایفه بزرگ اهل سنت در جاسک

به گزارش پایگاه خبری پارسیان؛ آیین صلح و آشتی دو طایفه قیصرزاده و ملایی از طوایف بزرگ اهل سنت در جاسک با حضور فرمانده سپاه ناحیه جاسک، رییس شورای حل اختلاف بخش مرکزی، ریش سفیدان، معتمدان محلی و بزرگان طوایف در روستای روتان جاسک برگزار شد.

10

سرهنگ پاسدار ابراهیم حسین زاده در ابتدای این  نشست با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: لذتی که در عفو و گذشت وجود دارد با هیچ چیزی قابل قیاس نیست و مطمئنا” خداوند به واسطه این عفو و گذشت خیر و نیکی را برای شما رقم خواهد زد.

وی نقش سران، بزرگان و معتمدان طوایف در برقراری صلح و دوستی میان مردم منطقه بویژه حل اختلافات و درگیریهای قومی و طایفه ای را مهم ارزیابی کرد و گفت: درگیری، کینه و کدورت بین طوایف و قبایل همان چیزی است که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی را خوشحال می کند، لذا بهترین کار برای مأیوس کردن دشمنان، ایجاد اتحاد، وحدت و همدلی است.
فرمانده ناحیه مقاومت جاسک با بیان اینکه دشمن از راه های مختلفی برای بر هم زدن این اتحاد وارد عمل می شود، افزود: صلح و دوستی از توصیه های مؤکد اسلام است و نباید هیچ عاملی باعث شود این صلح و دوستی خدشه دار شود.

وی بیان داشت: هر گاه مشاهده کردید کسی به دنبال ایجاد تفرقه است، بدانید یا عوامل جامعه استکباری است و یا اینکه از مسلمانی بویی نبرده است، لذا باید با حفظ هوشیاری بسیاری از این توطئه ها را خنثی کنیم و هر یک از ما در ایجاد انس و الفت بین طوایف و قبایل مختلف کوشا باشیم.

در پایان نیز سران دو طایفه یکدیگر را در آغوش گرفتند و صلح  دوستی دوباره بین آن ها برقرار شد.

نمایندگان طایفه قیصرزاده و ملایی همچنین  از فرمانده سپاه، علما،  سران و ریش سفیدان به سبب اینکه دوباره این دو طایفه را دور هم جمع کردند، قدردانی کردند.

11

12

13