آمار 8 میلیونی مسافرت ها در 4 روز نخست تعطیلات کاملا واقعی است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آمار قابل قبول هشت میلیونی تعداد مسافران نوروزی در چهار روز نخست تعطیلات یک عدد واقعی با اطمینان بالای ۹۰ درصد است و ما هیچ اصراری برای غیر واقعی و بالا نشان دادن تعداد سفرها نخواهیم داشت.

به گزارشپایگاه خبری پارسیان به نقل از دانا مسعود سلطانی فر در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: تعداد وقوع سفر ها تا به امروز در سراسر کشور مشابه با آمار سال گذشته و برابر با هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر تا به امروز است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه همچون سال گذشته جزو استانهای برتر مسافر پذیر است و پس از مازندران، مشهد، گیلان و شیراز در رتبه بعدی پذیرش مسافر در کشور قرار دارد که این موضوع نشان از ظرفیت های بسیار این استان در حوزه گردشگری است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: رویکرد مدیریت جدید در استان کرمانشاه تقویت ساختارهای گردشگری و استفاده بهتر از این پتانسیل است که در صورت مدیریت صحیح توانایی ها صنعت توریسم می تواند بسیاری از مشکلات توسعه و پیشرفت در استان را برطرف کند.

سلطانی فر با اشاره به همکاری خوب دستگاه های عضو ستاد نوروزی خاطر نشان کرد: بیشترین تلاش ما برای ارائه خدمات مناسب به مسافران و جلوگیری از ایجاد بار ترافیکی در محور های خاصی از کشور است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور خاطر نشان کرد: آمار های سالجاری برای ثبت سفر ها تقریبا مطابق با واقعیت است و به هیچ عنوان تلاشی برای آمارسازی و یا نشان دادن چیزی غیر از واقعیت نداریم. هشت میلیون سفر در کشور در این چهار روز با دقت بیش از ۹۰ درصد ثبت شده و این درحالی است که معتقدیم تعداد قابل توجهی از سفر ها به دلیل خصوصی بودن محل اسکان قابل ثبت نیست.

گفتنی است در سالهای گذشته بسیاری از کارشناسان آمارهای اعلام شده برای تعداد سفرهای به وقوع پیوسته در کشور را نجومی عنوان می کردند.