آمریکا به دنبال تقویت پایگاهش در عراق است/ مبارزه با داعش مانور تبلیغاتی آمریکاست

به گزارش پایگاه خبری پارسیان ،حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به تبلیغات آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش در منطقه، گفت: این اقدام آمریکا یک مانور تبلیغاتی است. امروز همه فهمیده‌اند داعش ساخته و پرداخته آمریکایی‌هاست.

وی افزود: برگزاری جلسه با 10 کشور عربی برای مبارزه با داعش نیز از حرکت‌های نمایشی آمریکاست. آمریکا بلایی سر منطقه آورده‌ که این بلا دامن خود آنها را گرفته که نمونه بارز آن سر بریدن یک خبرنگار آمریکایی توسط داعشی‌ها بوده است.

رئیس شواری فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری اظهار داشت: اگر آمریکا مدعی مبارزه با داعش است، چرا زمانی که آنها در سوریه بحران درست می‌کردند دست به کار نشده بودند و حالا که احساس خطر می‌کنند شعار مبارزه با تروریسم را سر می‌دهند.

اکرمی ادامه داد: ادعای آمریکا برای مبارزه با داعش قطعا خیر نیست؛ آنها می‌خواهند مجددا پایگاهی در منطقه به خصوص در عراق و سوریه برای خود درست کنند. در این بین خوب است که کشورهای عربی که دست دوستی به سوی آمریکایی‌ها دراز می‌کنند از نیت آنها نیز باخبر شوند که سرنوشت خوبی را برای این کشورهای عربی متصور نیست.

وی با بیان اینکه هیچ معادله‌ای درمنطقه بدون توجه به نقش ایران امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها در منطقه اعلام کرده با هرگونه دخالت خارجی مخالف است. به دولت‌های منطقه نیز پیشنهاد می‌دهم از سرنوشت شاه پهلوی در ایران، انور سادات و حسنی مبارک درس عبرت بگیرند و با ریسمان روباه به چاه نروند که بروند هرگز بیرون نخواهند آمد.