آمریکا گزینه نظامی علیه ایران را کنار گذاشته است/ ملت و سپاه یکی هستند

جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: امروز کنار گذاشتن گزینه نظامی در دستور کار آمریکایی‌ها است زیرا از قدرت ایران هراسان هستند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبربه نقل از، شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر، سردار حسین سلامی ظهر شنبه طی به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان در میان دانش آموزان و شرکت کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان در حرم حضرت معصومه(س) سخن می‌گفت، اظهار داشت: ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران است و این حماسه سیاسی بی‌نظیری در تاریخ حیات بشر است.

وی بیان داشت: امام راحل با حمایت از دانشجویان مسلمان، خط بطلانی بر سیاست‌های سلطه طلبانه آمریکا کشید و برای همیشه آنان را ناکام گذاشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: آمریکای آن روز بی بدیل‌ترین قدرت در تاریخ بشر بود و هیچ‌کسی تصور مقابله با این قدرت را نداشت اما ایران اسلامی به همگان نشان داد قدرتی بالاتر از آمریکا، قدرت خداوند متعال وجود دارد.

وی ابراز کرد:‌ زمانی که امام راحل گفتند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، آمریکایی در حال طراحی مهم‌ترین عملیات نظامی عمیق در ایران بودند اما زمانی مشاهده کردند که نیروهای خبره‌شان در میان طوفان شن گرفتار شدند.

سردار سلامی ادامه داد: بعد از این واقعه آمریکایی‌ها تلاش‌های بسیاری کردند تا مانع از ظهور جمهوری اسلامی شوند و جنگ بزرگ هست ساله علیه ایران به راه انداختند. آن‌ها همه ظرفیت سیاسی، عملیات روانی و اقتصادی را در حمایت از صدام به کار بستند.

وی اظهار داشت: آمریکا درصدد دادن هویت غربی به همگان و غربی سازی فرهنگی بودند اما استقامت و توکل و صبر ما، امروز منزلت دستگاه جمهوری اسلامی را در دنیا شاهد هستیم.

در توطئه تقسیم اراضی باز هم آمریکا شکست خورد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: جنگ نظامی، تهاجم فرهنگی، جنگ روانی و تهدیدهای هرروزه کاری است که آمریکا سال‌ها اعمال کرد اما دیده می‌شود استکبار آمریکا به خودشان بازگشت و قدرتشان به تحلیل رفت.

وی اظهار کرد: هنر رهبری ولی فقیه در ایران اسلامی به گونه‌ای شرایط را مدیریت می‌کند که سود عملکرد دشمن به نظام اسلامی بازمی‌گردد.

سلامی افزود: در توطئه تقسیم اراضی باز هم آمریکا شکست خورد و می‌بینیم تمامیت اراضی ایران تثبیت شده است و مرزهایمان نفوذناپذیرترین محیط در جهان است.

وی بیان کرد: ما جنگ را از زمین سرزمین خود به هزاران کیلومتر کشاندیم و قوای دشمن را از پناهگاه بیرون کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد:‌ ما خلاف برخی کشورهای دیگر که آن‌ها نیز در تحریم اقتصادی هستند و نتوانستند بر اراده آمریکا خللی وارد کنند، بر اراده آمریکا قدرت یافتیم.

وی بیان داشت: زمانی خاورمیانه تسلط سیاسی و امنیتی آمریکا بود اما امروز رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند حتی از عرض خیابان یک کشور اسلامی عبور کند. بساط تسلط سیاسی دشمن جمع شده و جهاد ادامه دارد.

امروز شاهد تشییع جنازه آمریکا هستیم

سردار سلامی تصریح کرد: امروز شاهد تشییع جنازه سیاسی و به گور سپردن آرزوهای آمریکا را شاهد هستیم. توطئه در کردستان عراق توسط نیروهای کارآمد خنثی شد و صف‌آرایی حق و باطل به خوبی دیده شد.

وی عنوان کرد: دیگر گزینه نظامی در تصورات مقامات آمریکایی هم نفوذ نمی‌کند زیرا هر جنگی در منطقه صورت گیرد محو کامل رژیم صهیونیستی را در پی دارد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران اظهار داشت: آمریکا به خوبی می‌داند اگر موتور محرک جهاد فعال شود در صورتی که در آینده نزدیک جنگ جدید بر نقشه‌های جغرافیایی جهان صورت گیرد موجودی به نام اسرائیل نخواهند بود.

وی ادامه داد: اگر جنگ جدیدی رخ دهد نیروهای آمریکایی باید آن منطقه را ترک کنند و هر سیاستی که اعمال کنند، قدرتی مستحکم‌تر و عمیق‌تر از آنان، ایران وجود دارد.

سردار سلامی اضافه کرد: کنار گذاشتن گزینه نظامی چیزی است که امروز در دستور کار آمریکا قرار دارد.

وی ابراز داشت: آمریکا می‌خواهد خود مسلح و ما را خلع سلاح کند. ما گفته‌ایم کسی که از موشک‌های ما هراسان است به پناهگاه برود. اگر می‌ترسید دشمنی نکنید تا امن بمانید.

ملت و سپاه یکی هستند و جداشدنی نیستند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: آمریکا از حقیقت عاشورایی و انقلابی ملت ایران خبر ندارد و می‌خواهد قدرت ایران را کنار گذاشته شود.

وی بیان داشت: آمریکا امروز سپاه را نقطه تمرکز خود قرار داده و می‌خواهد ملت و سپاه را از یکدیگر جدا کند. آمریکا بداند ملت و سپاه یکی هستند و جداشدنی نیستند.

سلامی با اشاره به بی‌تدبیری‌ها و تناقض سخنرانی اخیر ترامپ در مورد ایران، افزود: آمریکا از ظهور قدرت ایران می‌ترسد و ملت ایران را تروریست می‌خواند. این خطای بزرگ ترامپ بود زیرا خود تروریست است.

وی عنوان کرد: آمریکا بداند دوران آمریکا تمام شده است. آمریکا مربوط به قرن گذشته بود و امروز زمان قرن ظهور اسلام است و با این واقعیت باید زندگی کرد.

هرگز بر اساس برجام برنامه زندگی خود را تنظیم نکرده‌ایم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروز ما قدرتمند هستیم و همه ارکان قدرت را دارا هستیم و هرگز بر اساس برجام برنامه زندگی خود را تنظیم نکرده‌ایم.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اگر آن‌ها برجام را پاره کنند ما آن را ریزریز می‌کنیم. این شجاعت سیاسی ایران و خواست ملت ایران است.

توطئه‌های آمریکا همواره به سود ایران

سردار سلامی با بیان این که ما به دشمن پشت نمی‌کنیم، افزود: هیچ کدام از توطئه آمریکا جز سود برای ما پیامد دیگری نداشته است. همان طور که دیده شد بعد از صدور بیانیه ترامپ، برخلاف تصور آمریکا در ایران التهاب نشد بلکه عکس آن اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: دانش آموزان و جوانان بدانند دشمن تصرف ذهن آن‌ها را می‌خواهد و ما این اجازه را نمی‌دهیم زیرا قرآن، مسجد، خانه و مدرسه پناهگاه ما است و از هیچ چیز نگران نیستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: این مبارزه به سود اسلام خواهد بود اگر در آینده نیز همواره در صحنه باشیم.