آیت‌الله شبستری: “روحانیت” خط مقدم فرهنگ در کشور/نظام در مقابل ابزارهای فرهنگی دشمنان بایستد

آیت‌الله شبستری:

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه چالش‌های فرهنگی همان ابزار و وسیله‌هایی است که دشمن از آن برعلیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کند که بایستی نظام ما در مقابل این ابزار دشمن که جوانان ما را بیهوده جذب می‌کند، بایستد.

“آیت‌الله محسن مجتهد شبستری” در گفتگو با خبرنگار  ی پارسیان به نقل از  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش روحانیت در پیشبرد فرهنگ، اظهار داشت: فرهنگ شامل اعتقادات، اخلاق و آداب و رسوم است که در این زمینه همواره کتاب و سنت راهنمای جامع استفاده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم همه اعتقادات ما از کتاب، سنت، عقل و اجماع استفاده شده و روحانیت در این مسائل بیشتر از دیگران تخصص دارد، ضمن آن که متولیان فرهنگی نیز پیرامون مسائل فرهنگ مسئولند همان گونه که “مقام معظم رهبری” فرمودند فرهنگ در اولویت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارد، افزود: این جامعه بایستی بیش از پیش در تبلیغ، نشر معارف اسلام، تقویت عقاید نسل جوان تحول ایجاد کند.

وی تصریح کرد: امروزه چالش‌های فرهنگی همان ابزار و وسیله‌هایی است که دشمن از آن برعلیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کند که بایستی نظام ما در مقابل این ابزار دشمن که جوانان ما را بیهوده جذب می‌کند، بایستد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: متولیان فرهنگی و روحانیت بایستی توان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را که از طریق رسانه‌ها ایجاد می‌شود داشته و برنامه‌هایی را برای جذب جوانان خود و ترویج احکام نورانی و معارف را ایجاد کنند.