احتمال کاهش قیمت برخی از مواد غذایی

به گزارش پایگاه خبری پارسیان محمدآقاطاهر گفت: به دلیل آغاز محرم به ویژه در دهه اول، افزایش تقاضا را شاهد بودیم که همین موضوع بعضا منجر به افزایش قیمت برخی کالاها می‌شود که با توجه به پایان رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، تقاضا نیز کاهش یافته و به احتمال زیاد قیمت برخی اقلام از روز شنبه روال کاهشی به خود می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سود خرده فروشان ۱۲ تا ۱۵ درصد است ولی بعضا شاهدیم که سودهای بیشتر از این میزان حتی تا ۵۰ تا ۶۰ درصد برای خود منظورمی‌کنند که این افراد مجوز دار نیستند و با آن‌ها برخوردهای قانونی لازم انجام می‌شود.

فروشندگان حق ندارند کالایی را بالاتر از قیمت مصرف‌کننده بفروشند

رییس اتحادیه بنکداران موادغذایی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها، مالیات و موارد دیگر به طور کلی قیمت کالا از در کارخانه تا سبد مصرف‌کننده حدود ۲۳ درصد افزایش می‌یابد. این در حالی است که در برخی مواقع شاهد افزایش تا ۵۰ درصدی نیز هستیم که این امر غیرقانونی محسوب می شود.

آقاطاهر با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد کالاها قیمت مصرف کننده دارند، تاکید کرد: هیچ فروشنده ای حق ندارد کالایی را به بالاتر از قیمت مصرف کننده به فروش برساند و این در حالی است که در برخی کالاها که به صورت فله ای بوده و باز هستند این تفاوت قیمت را بیشتر شاهدیم.

وی تاکید کرد: نظارت لازم انجام می‌شود و هرگونه تخلفی که به ما گزارش شود به آن رسیدگی می کنیم.