ارتقاء کیفیت و افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس درسال 94

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، ‘هاشم نامور’ روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از واحدهای برتر شرکت پالایش نفت بندرعباس اظهار داشت: این طرح از سال 85 ،در 9 واحد عملیاتی آغاز شده و هم اکنون با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا می باشد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این طرح علاوه بر افزایش کیفیت و تولید فرآورده های با ارزش ، در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست نیز گامهای موثری برداشته می شود.

نامور با اشاره به اینکه تولید در پالایشگاه یک کار جمعی است، بیان داشت: در تولید علاوه بر نیروهای بهره برداری که در صف اول این جبهه تلاش می کنند، نیروهای بسیاری نیز به عنوان پشتیبانی تولید، واحدهای بهره برداری را برای رسیدن به اهداف که همانا استمرار در تولید است یاری می کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس تاکید کرد: باید نگرشها در راستای سیاستها و خط مشی شرکت تعدیل شود و با مشارکت عمومی کارکنان کیفیت و بهره وری را افزایش دهیم و برای این منظور ایجاد استراتژی و برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دارد.

واحدهای SRP ، کاهش گرانروی و مراکس و واحد تقطیر شماره یک در بخش بهره برداری و واحدهای مهندسی پالایش، نگهداری و تعمیرات ماشین آلات دوار، نگهداری و تعمیرات ابزار دقیق و واحد خدمات اداری و عمومی در بخش پشتیبانی تولید به عنوان واحدهای برتر سال 92 پالایشگاه بندرعباس معرفی شدند.

شاخصهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست، نگهداری و تعمیرات، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش سوخت و ضایعات، آموزش و عملکرد سامانه های مدیریتی از مهمترین شاخص های ارزیابی در انتخاب واحدهای برتر این پالایشگاه بوده است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی پس از آبادان و اصفهان است.