ارسال سلاح شیمیایی برای تروریستها در سوریه توسط آمریکا از مرز ترکیه

بعد از  اعتراف یک مقام آمریکایی مبنی بر کذب بودن ادعای استفاده دولت اسد از سلاح شیمیایی، این بار یکی از محققین نامدار امریکایی  افشا کرد که ارسال گاز سارین توسط آمریکا با همکاری ترکیه به سوریه ارسال میگردد.

“جفری سیلورمن” از محققین نامدار آمریکایی در امور سیاسی از همکاری آمریکا و ترکیه در زمینه ارسال گاز مرگ آور سارین به سوریه پرده برداشت.

بر اساس گزارش المنار ، یک رسانه غربی با انتشار مقاله ای تحت عنوان پیمانکاران آمریکایی به اظهارات سیلورمن در یک نوار ویدئویی در این خصوص استناد کرده است.

بنا به افشاگری سیلورمن در این نوار ویدئویی  ،  گاز سارین از یکی از آزمایشگاهها در ایالت جورجیا و از طریق گرجستان به ترکیه انتقال و از خاک ترکیه وارد سوریه شده و در اختیار تروریستها قرار می گرفت.

وی همچنین از همکاری “ریچارد لوجر” سناتور اسوق آمریکایی در این پروژه پرده برداشته است. که با حمایت این سناتور مقدمات ارسال سلاح از گرجستان به ترکیه و بعد از آن به سوریه صورت گرفته است.

“برنادیت میهان” سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اعتراف به اینکه مدرکی درباره استفاده  دولت اسد از سلاح شیمیایی وجود ندارد، اعلام کرد که واشنگتن در جریان گزارشهایی که حاکی از حمله شیمیایی نظام سوریه به مناطق تحت سیطره مخالفان مسلح است قرار دارد، اما در شرایط کنونی اطلاعاتی مبنی بر اینکه این ادعاها را ثابت کند در اختیار نداریم.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح می شود که واشنگتن سال گذشته میلادی به بهانه حمله شیمیایی در برخی مناطق سوریه قصد حمله نظامی به دمشق را داشت و این در حالی است که چنین سلاح هایی از طریق ترکیه وارد سوریه می شود و در اختیار گروه های مسلح قرار می گیرد و این گروه ها با حمایت مالی و تسلیحاتی غربی – عربی به کشتار  مردم و تخریب سوریه ادامه می دهند.

1231 300x200 ارسال سلاح شیمیایی برای تروریستها در سوریه توسط آمریکا از مرز ترکیه