از افزایش سرقت کابل های برق در تابستان گرفته تا تک رشته ای شدن تیرهای چراغ برق

چند سالی می شود که قطعی های ناگهانی برق در محله های مختلف شهر بندرعباس آن هم در تاریکی شب با برش های ناگهانی کابل برق گرما را مهمان ساحل نشینان خلیج فارس می کند….

027 300x223 از افزایش  سرقت کابل های برق در تابستان  گرفته تا  تک رشته ای شدن  تیرهای چراغ برق

برش های ناگهانی و سرقت کابل های برق در استان هرمزگان به یکی از معظلات جدی این منطقه تبدیل شده که علا رغم اهمیت و خسارت های مالی که به دنبال آن برای مردم به وجود می آید ، کم ترین توجه و واکنشی را تا به این حال از سوی مسئولین داشته است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، از آنجایکه پدید ه ی سرقت کابل های انتقال توزیع برق معظل جدیدی برای مردم این شهر نیست ، اما شدت آن در چند ماه گذشته و با شروع تابستان ، خاموشی های متعدد و طولانی را برای مردم ایجاد کرده که موجی از نارضایتی های مردمی را به دنبال داشته است.

هم زمان با تماس های مردمی برای گزارش سرقت های این خطوط ، علا رغم تلاش وحضور به موقع مامورین شرکت توزیع نیروی برق به علت محدودیت های موجود تا احیا شدن مجدد شبکه انتقال برق مدت زمان طولانی برای جبران خسارت های وارده طول می کشد ، همین امر با توجه به گرمای بالای 50 درجه مشکلات زیا دی را به خصوص در فصل تابستان برای شهروندان بوجود آورده است.

با اینکه مدت زمان زیادی از اعلام رشد 60% سرقت تجهیزات انتقال شرکت توزیع برق هرمزگان توسط معاون بهره برداری و دیسپاچنگ این شرکت نمی گذرد ،هنوز راه حل مناسبی برای جلوگیری از این سرقت ها پیش بینی و اجرا نشده است.

یکی از مامورین این شرکت که در محل سرقت شده مشغول به ترمیم مجدد کابل های برق بود می گوید : حداقل در طول شب بیش از هشت مورد گزارش قطعی برق داریم که افزایش این امر در بلند مدت خسارت های میلیاردی را ایجاد میکند.

سرقت کابل های برق یکی از شایع ترین سرقت هایی است که به طور پیوسته در حال انجام بوده و بیشترین خسارت های مالی را به مردم وارد می کند ، چرا که نوسان و قطعی های ناگهانی برق باعث از بین رفتن تجهیزات الکتریکی شهروندان می شود.

در برخی از نقاط شهر به علت سرقت های مکرر این کابل های رشته ای ، تیرهای چراغ برق از چهار رشته ای بودن خارج و حالت تک رشته ای را به خود گرفته است.

با توجه به اینکه نیروهای انتظامی از دستگیری سارقین این کابل ها در برخی از مناطق شهری خبر می دهند ، این سرقت ها هم چنان ادامه داشته و مسئولین شرکت توزیع برق هم برای مواجه با این معظل تا کنون راهکاری را پیشنهاد و عملیاتی نکرده اند.

بارها اتفاق افتاده که سارقین این کابل ها در حال سرقت دچار برق گرفتگی شده و گاهی جان خورد را نیز از دست داده اند، امید واریم با تدابیری که از سوی مسئولین انتظامی و شبکه توزیع نیروی برق گرفته می شود، هرچه زودتر از افزایش خسارت های ناشی از این معظل اجتماعی جلوگیری شود.

لازم به ذکر است براساس قا نون مجازات در نظر گرفته برای اینگونه سرقت ها پنج سال حبس و جبران کامل خسارت های وارد شده است.

منبع:هرمز