از ۱۲ معلم نمونه قشم تجلیل شد

در آیینی باشکوه و با حضور جمعی از مسئولان از بین 1200 معلم در جزیره قشم از 12 معلم به عنوان معلم نمونه شهرستان قشم تجلیل به عمل آمد. به گزارش پایگاه خبری  پارسیان از قشم ، فرماندار شهرستان قشم در این آیین  با تاکید بر توسعه امکانات آموزشی در اقصی نقاط کشور بخصوص در […]

در آیینی باشکوه و با حضور جمعی از مسئولان از بین 1200 معلم در جزیره قشم از 12 معلم به عنوان معلم نمونه شهرستان قشم تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری  پارسیان از قشم ، فرماندار شهرستان قشم در این آیین  با تاکید بر توسعه امکانات آموزشی در اقصی نقاط کشور بخصوص در نقاط محروم و روستاها به وجود مدارس تخریبی در برخی از نقاط کشور از جمله قشم اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در صدد رفع این گونه مشکلات است

مسعود سالاری وجود دغدغه معیشتی یا مسکن را برای معلمان، زمینه ساز اخلال در آموزش صحیح و اثرگذار دانش آموزان خواند و افزود: در سال اقتصاد و فرهنگ، معلمان نقش مهمی در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان دارند و تقویت مادی و معنوی معلمان می تواند در ایفای هرچه بهتر این نقش از سوی آنها موثر باشد.

جانشین سازمان منطقه آزاد قشم هم در این مراسم گفت: معلم بایستی در کلاس، منادی مهربانی و اخلاق باشد و ترویج ابهت و خشونت در قاموس معلمی نمی گنجد.

احمد حبیبی با اشاره به اینکه نگرش های قدیمی در خصوص تعلیم و تربیت برای نسل جوان امروز، کارساز نیست، تصریح کرد: معلمی که با علم و فناوری جدید آشنا نباشد و خود را با علم روز تطبیق ندهد در برابر نسل آگاه و آشنا به فناوری های جدید، چیزی برای گفتن نخواهد داشت.

وی بر ضرورت توام شدن علم با اخلاق در محیط های آموزشی تاکید کرد و گفت: معلمان بایستی مروج اخلاق، تواضع و فروتنی در کلاس های درس باشند و بخصوص ما مسلمان ها در این عرصه سرآمد باشیم، چرا که پیامبر ما مظهر اخلاق بوده و برای ترویج اخلاق در جامعه مبعوث شده است.

به گفته وی فجایعی که امروز در برخی از جوامع بشری به دست بشر روی می دهد، نتیجه پیشرفت علم و فناوری بدون پیشرفت اخلاق و انسان دوستی است و این رویکرد در جامعه اسلامی ایران مطرود است.

جانشین مدیرعامل منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود تغییر مفاهیم در دنیای امروز را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز مفهوم سواد و سواد دار بودن کاملا تغییر کرده و دیگر نوشتن و خواندن، نشانه سواد افراد نیست، بلکه تسلط به ابزار جدید ارتباطات و اطلاعات، معیار سواد انسان ها شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه معلمی نه یک شغل، بلکه یک عشق است، گفت: هرکس برای کسب درآمد به معلمی رو آورده، بطور قطع اشتباه کرده و بهتر است به مشاغل پردرآمد دیگر بپردازد و معلمی را به عاشقان واقعی آن واگذار نماید.

معاون پشتیبانی و مدیریت توسعه سازمان منطقه آزاد قشم، آموزش و پرورش را هم نه یک بنگاه مصرفی، بلکه بنگاه تولیدی دانست و گفت: این بنگاه، انسان ساز است و معلمان نیز معماران اندیشه ها هستند و سازمان منطقه آزاد قشم هم با تمام وجود آماده همکاری با این بنگاه تولیدی است.

وی تولیدات آموزش وپرورش را میلیون ها انسان متخصص در رشته های مختلف دانست و گفت: زمانی در شهر بزرگی مانند بندرعباس حتی یک فوق لیسانس بندرت یافت می شد، اما امروز به برکت فعالیت های آموزش و پرورش استان و شهرستان ها و تلاش و مجاهدت معلمان بی ادعا درمنطقه محرومی مانند بشاگرد دکترا تربیت شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در بخشی از  این آیین با اشاره به اینکه معلمان بایستی خود را به علم روز مجهز کرده و جلوتر از دانش آموزان حرکت کنند، افزود: تلاش معلمان زمانی به بار خواهد نشست که بین مدرسه شامل مدیران و مربیان آن با خانواده دانش آموزان، هماهنگی ایجاد شود.

غلامرضا خداپرستی همچنین بر ضرورت وجود نگاه مثبت در معلمان تاکید کرد و افزود: معلمان به رغم داشتن مشکلات متعدد بایستی در کلاس ها مروج امید باشند تا جامعه از مسیر پیشرفت و توسعه باز نماند.

ماشاءالله پورطرق مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم نیز در این آیین با بیان برخی مسائل مرتبط با آموزش و پرورش شهرستان و تاکید بر ضرورت همکاری همه ادارات و سازمان ها با آموزش و پرورش، خواستار تکریم مقام شامخ معلم از سوی مردم و مسوولان شد.

منبع هرمز