استاد زمين شناسي دانشگاه شيراز عنوان كرد غارهای نمکی بهترین معالجه طبیعی بیمارهای پوستی و آسم

استاد زمين شناسي دانشگاه شيراز عنوان كرد

استاد زمین شناسی دانشگاه شیراز گفت: غارهای نمکی جزیره قشم در فاصله 90 کیلومتری شهر قشم و در بخش انتهایی جنوب‌باختری جزیره (تقریبا به موازات ساحل جنوبی) کوه گنبدی شکلی به نام نمکدان (با ارتفاع 237 متر و طول 658 متر از سطح دریا) قرار دارد در حال ثبت ملی است که این غارها بهترین […]

استاد زمین شناسی دانشگاه شیراز گفت: غارهای نمکی جزیره قشم در فاصله 90 کیلومتری شهر قشم و در بخش انتهایی جنوب‌باختری جزیره (تقریبا به موازات ساحل جنوبی) کوه گنبدی شکلی به نام نمکدان (با ارتفاع 237 متر و طول 658 متر از سطح دریا) قرار دارد در حال ثبت ملی است که این غارها بهترین معالجه ی طبیعی بیمارهای پوستی و آسم هستند.

محمدزارع درگفتگو با خبرنگار پارسیان با بیان این مطلب افزود :طولانی ترین غارنمکی جهان در جزیره قشم ، بزرگترین نعمت طبیعی این جزیره است که به عنوان اولین میراث طبیعی در حال ثبت ملی شدن است، غارهای نمکی یکی ازراه های درمان جدید ، برای بعضی بیماری های تنفسی و پوستی رایج شده است که به نمک درمانی درغارهای نمکی معروف شده است.

وی بیان کرد:غارهای نمکی جزیره قشم با وجود وسعت زیاد اگربه ثبت ملی تبدیل شود می تواند قطب گردشگری نگین خلج فارس باشد.

استادزمین شناسی دانشگاه شیرازبابیان اینکه غارهای نمکی جزیره قشم شروع به درخشیدن کرده است، اظهار کرد: گنبدهای نمکی از دیدگاه های مختلف مهم هستند که شاخص آنها تولید نمک و کمک به چرخه ی اقتصادی و کمک به بخش سلامت است که معمولاً برای درمان بیماری هایی نظیر آسم، برونشیت، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و… و همچنین بیماری های پوستی مفید می باشد.

به گفته زارع، غارهای نمکی جزیره قشم یک پدیده ی منحصر به فرد است که اگر به خوبی شناسانده شود می تواند به صنعت جذب توریست، طبیعت گردها و گردشگران کمکی بزرگ باشد.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه نمک ماده‌‌ای بسیار حلال در آب است و امکان ریزش غار را زیاد می‌کند رفتن در غار نمکی به ویژه در زمان بارندگی کار بسیار خطرناکی است.

استاد دانشگاه شیرازادامه داد: غار نمکی به ‌عنوان یکی از ژئو سایت‌ها همچنان مشکل زیرساخت دارد و با توجه به ریزش‌هایی که این غار داشته در حال حاضر صلاح نیست که توریست‌ها و گردشگران از این مکان بازدید داشته باشند و برای اینکه این مکان را به منطقه توریستی تبدیل کنیم نیاز به ایجاد زیرساخت های لازم است.

زارع در پایان گفت:  در کشور ایران هنوز هیچ میراث طبیعی به ثبت نرسیده است، غارهای نمکی قشم به عنوان بزرگترین غارنمکی جهان به عنوان اولین ثبت جهانی میراث طبیعی درحال ثبت ملی شدن است، تمام آثاری که در حال حاضر ثبت شده‌اند میراث فرهنگی و تاریخی هستند .

مبع هرمز