استاندار هرمزگان: اجازه نمی دهیم از امکانات عمومی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده شود

 

استاندار هرمزگان:

استاندار هرمزگان به برخی فعالیت های زودهنگام برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: ما از تشکل ها و اصناف کارگری می خواهیم تا امکانات خود را در اختیار یک فرد و جریاناتی که قصد حضور در انتخابات را دارند، قرار ندهند و همچنین در هرمزگان اجازه نخواهیم داد تا از امکانات […]

استاندار هرمزگان به برخی فعالیت های زودهنگام برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: ما از تشکل ها و اصناف کارگری می خواهیم تا امکانات خود را در اختیار یک فرد و جریاناتی که قصد حضور در انتخابات را دارند، قرار ندهند و همچنین در هرمزگان اجازه نخواهیم داد تا از امکانات عمومی دولتی به سود افراد خاص استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، جاسم جادری در نشست هم اندیشی با تشکلات کارگری، کارفرمایی و تعاونی های استان هرمزگان با گرامیداشت هفته کارگر، عنوان کرد: امیدواریم با اهداف و برنامه هایی که در دولت تدبیر و امید تعیین شده، شاهد رشد و پیشرفت در عرصه کار و تولید باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت یازدهم وارث مشکلات بسیاری از گذشته است، افزود: در حال حاضر حدود چهار هزار و 900 پروژه با کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور وجود دارد که برای اتمام این طرح ها به 480 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است و این در حالی است که بودجه عمرانی کشور در سال به حدود 32 هزار میلیارد تومان می رسد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: یکی از تدابیر دولت برای رفع این مشکل این بوده که طرح های زیر 50 درصد پیشرفت به صورت رایگان به بخش خصوصی واگذار شود تا با مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی این طرح ها تکمیل شوند.

جادری تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با صداقت مسائل و مشکلات خود را با مردم در میان گذاشته و برای رفع مشکلات می خواهد از کمک مردم استفاده کند، چون هیچ دولتی به تنهایی و بدون حمایت مردمی نمی تواند کار کند.

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم به کار گیری نیروهای بومی در صنایع و همچنین بخش های مدیریتی استان هرمزگان تاکید کرد و گفت: علاوه بر این ما باید توجه داشته باشیم که هرمزگان با توجه به برخوداری از ظرفیت های بزرگ و همچنین قرار گرفتن در کنار آب های خلیج فارس و تنگه هرمز، استانی مهم در سطح ملی است و باید برای ساختن آن از تمامی نیروهای شایسته بومی و غیربومی استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: با وجود تمامی ظرفیت ها، 170 روستا در هرمزگان فاقد آب و برق هستند که این نشان دهنده وجود مشکلات بسیار در این استان است.

جادری با بیان اینکه برای ترسیم نقشه راه استان هرمزگان اتاق فکری را با حضور افراد توانمند و با تجربه تشکیل داده ایم، عنوان کرد: دولت نیز عزمی جدی برای توسعه استان هرمزگان دارد و بر این اساس ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جاسک در دولت مصوب شد که راه اندازی آن تحولی اساسی در شرق هرمزگان ایجاد می کند و شاهد رونق بنادر، گمرک، ایجاد پالایشگاه و تولید و صادرات نفت از این منطقه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: کشور در سال های گذشته تحت محاصره ظالمانه اقتصادی بوده و دولت قصد دارد تا مشکلات را حل کند که رفع این مشلات نیازمند عزم ملی است و همه باید در آن مشارکت داشته باشند.

استاندار هرمزگان در ادامه به برخی فعالیت های زودهنگام برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: ما از تشکل ها و اصناف کارگری می خواهیم تا امکانات خود را در اختیار یک فرد و جریاناتی که قصد حضور در انتخابات را دارند، قرار ندهند و همچنین در هرمزگان اجازه نخواهیم داد تا از امکانات عمومی دولتی به سود افراد خاص استفاده شود.

جادری همچنین با اشاره به مسئله واگذاری بیمارستان خلیج فارس بندرعباس از تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی، بیان داشت: این مسئله در دولت قبل و میان دو وزیر مربوطه توافق شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت بیش از 200 تخت در بیمارستان خلیج فارس بدون استفاده مانده و این ظرفیت از سوی تامین اجتماعی تجهیز نشده تا از آن استفاده شود و باید چاره اندیشی صورت گیرد تا این ظرفیت در بخش بهداشت و درمان استان مورد استفاده قرار گیرد و این مسئله تنها با توافق دو وزیر صورت خواهد گرفت.

200 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان هرمزگان فعالیت می کنند

شایان ذکر است؛ در ابتدای این نشست بهروز اکرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان عنوان کرد: 200 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان هرمزگان فعالیت می کنند که 92 هزار نفر عضو این تشکلات هستند.

وی ادامه داد: 279 هزار نفر در استان هرمزگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که با احتساب اعضای خانواده این افراد، این جمعیت به حدود 800 هزار نفر در استان هرمزگان می رسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: دولت سیاست های مدبرانه ای را برای رونق کار و تولید در نظر دارد که برای تحقق این اهداف در هرمزگان، نیازمند حمایت هستیم.

منبع هرمز