استاندار هرمزگان خبر داد: تأمین اعتبار ۲میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومانی برای مبارزه با بیماری جاروک، گرینیک و پسیل مرکبات

 

استاندار هرمزگان خبر داد:

استاندار هرمزگان گفت: برای مبارزه با بیماری جارک وگرینینگ وآفت پسیل مرکبات،بیش از دو میلیاردو 490میلیون تومان اعتباربه بخش کشاورزی اختصاص یافته است.   به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، جاسم جادری در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان رودان در سال 93 با اعلام این خبر گفت: شهرستان رودان از قطب های مهم کشاورزی استان هرمزگان […]

استاندار هرمزگان گفت: برای مبارزه با بیماری جارک وگرینینگ وآفت پسیل مرکبات،بیش از دو میلیاردو 490میلیون تومان اعتباربه بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

 

به گزارش پایگاه خبری  پارسیان، جاسم جادری در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان رودان در سال 93 با اعلام این خبر گفت: شهرستان رودان از قطب های مهم کشاورزی استان هرمزگان به‌ویژه در زمینه تولیدلیموترش می باشد که طی سالهای اخیر با شیوع بیماری هایی نظیرجاروک ، گرینینگ وآفت پسیل مرکبات خسارت های فراوانی را به کشاورزان این منطقه وارد کرده است.

جادری افزود: برای بیماری جاروک بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور و برای بیماری گرینینگ وآفات پسیل مرکبات اعتباری بالغ بر 490میلیون تومان اختصاص یافته است که درچندروزآینده پرداخت خواهدشد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه کشاورزی در شهرستان رودان نقش مهمی در رونق چرخه اقتصادی مردم این منطقه دارد، توجه به این بخش منجر به بهبود معیشت مردم و افزایش اشتغال زایی را به دنبال خواهد داشت.

جادری با اشاره به ضرورت تکمیل بیمارستان رودان و نقش حیاتی آن در مرتفع شدن مشکلات بهداشتی درمانی مردم این منطقه،اظهار امیدواری کرد: در صورت تأمین اعتبار، بیمارستان 64تختخوابی رودان تا هفته دولت آماده بهره‌برداری خواهد شد.

تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر، بهسازی راه‌های روستایی، تکمیل مجتمع فرهنگی هنری شهید رجایی و تکمیل پروژه کتابخانه عمومی تا آغازهفته دولت ازمهمترین مصوبات نخستین جلسه شورای اداری شهرستان رودان بود که استاندار هرمزگان در این زمینه قول مساعد داد.

منبع هرمز