استاندار هرمزگان: شهرداری ها نباید وسیله ای برای سوء استفاده جناح ها شوند/لزوم برنامه ریزی برای افزایش درآمدها

 

استاندار هرمزگان:

استاندار هرمزگان گفت: سوء استفاده از امکانات عمومی به نفع یک فرد و جریان خاص، نقطه آغاز اشکال است و شهرداری ها نباید وسیله ای برای سوء استفاده جناح ها شوند. به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، جاسم جادری در گردهمایی شهرداران استان هرمزگان و آئین تکریم مدیرکل سابق و معارفه مدیرکل جدید امورشهری و شوراهای […]

استاندار هرمزگان گفت: سوء استفاده از امکانات عمومی به نفع یک فرد و جریان خاص، نقطه آغاز اشکال است و شهرداری ها نباید وسیله ای برای سوء استفاده جناح ها شوند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، جاسم جادری در گردهمایی شهرداران استان هرمزگان و آئین تکریم مدیرکل سابق و معارفه مدیرکل جدید امورشهری و شوراهای استانداری هرمزگان با بیان اینکه کار شهرداری ها سخت و پیچیده و همواره در ارتباط با مردم است، اظهار داشت: شهرداری ها در سال 93 باید مدیریت جهادی داشته و تمامی نیروها و امکانات را به کار بگیرند تا به صورت شبانه روزی به مردم خدمت کنند.

وی با تاکید بر لزوم تعریف برنامه در شهرداری ها، افزود: شهرداری ها نباید درگیر کارهای روزمره شوند و تنها به کمک ها و بودجه های دولتی اتکا داشته باشند، بلکه اساس کار شهرداری ها کسب درآمدهای عمومی است و دولت تنها می تواند کمک های جانبی به شهرداری ها داشته باشد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: شهرداری ها باید برای درآمدزایی، برنامه ریزی و برای خود  کار و پروژه تعریف کنند و بنده نیز از سازمان امور مالیاتی استان هرمزگان خواسته ام تا از این پس تنها براساس ارزش پروژه و تعریف برنامه به شهرداری ها درآمد حاصل از وصول ارزش افزوده پرداخت کنند.

جادری خاطرنشان کرد: کشور با کمک مردم ساخته می شود و براین اساس شهرداری ها که نهادهای عمومی هستند باید از کمک های مردمی نیز استفاده کنند و با این همه امکانات و ظرفیت های موجود شهرداری های ما نباید در پایان ماه نگران پرداخت حقوق کارکنان خود باشند و شهرداری ها باید کسب درآمد و تولید سرمایه را در دستور کار قرار داده تا وضعیت شهرها متحول شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عده ای می خواهند از امکانات و ظرفیت شهرداری ها سوء استفاده کنند، عنوان کرد: برخی از هم اکنون عجله کرده و می خواهند وارد مقوله انتخابات آینده مجلس شوند که در این راستا قصد استفاده از امکانات نهادهایی همچون شهرداری ها را دارند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: سوء استفاده از امکانات عمومی به نفع یک فرد و جریان خاص نقطه آغاز اشکال است و شهرداری ها نباید وسیله ای برای سوء استفاده جناح ها شوند.

جادری با بیان اینکه شهرداران و اعضای شوراها حق استفاده از امکانات عمومی برای بهره برداری فردی و تضعیف و تقویت یک جریان خاص را ندارند، گفت: امکانات موجود در شهرداری ها متعلق به بیت المال است و شهرداران مراقب باشند این امکانات مورد استفاده افراد و جریانات خاص قرار نگیرد.

شایان ذکر است؛ در این نشست مسعود دالمن مدیرکل جدید امورشهری و شوراهای استانداری هرمزگان عنوان کرد: باید در مبحث مدیریت و عمران شهری با رویکرد علمی کار کنیم و با توجه به شرایط خاص جغرافیایی استان هرمزگان لازم است تا در این خصوص بازنگری هایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: بحث آموزش در حوزه امور شهری باید جدی گرفته شود و در راستای ارتقا و توسعه سخت افزاری و نرم افزاری شهرداری ها گام برمی داریم.

در پایان این جلسه از زحمات سیف الله ذاکری مدیرکل سابق امورشهری و شوراهای استانداری هرمزگان تقدیر و مسعود دالمن به عنوان مدیرکل جدید امورشهری و شوراهای استانداری هرمزگان معرفی شد.

منبع هرمز