استاندار هرمزگان: عوارض آلایندگی ها حق پارسیان است و پیگیری می کنم/ کالاهای ته لنجی باید در استان توزیع شود

استاندار هرمزگان با اشاره به وعده های بی اساس در خصوص عوارض آلایندگی ها برای شهرستان پارسیان، اظهار کرد: عوارض آلایندگی ها حق پارسیان است و پیگیری می کنم.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ جلسه شورای اداری شهرستان پارسیان با حضور استاندار هرمزگان، برخی مدیران استانی و مسئولین شهرستان برگزار شد.

 

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در این جلسه به ظرفیت های عظیم پارسیان اشاره کرد و گفت: ساحل زیبا، صنایع انرژی بر، پایه های تجارت سنتی و تعامل با دریا از ویژگی های پارسیان است.

 

وی، ته لنجی را یکی از مشکلات حوزه دریا و صید و صیادی استان دانست و تاکید کرد: این مشکلات باید مرتفع شود و صیادان نیز باید این قول را دهند، کالایی که به عنوان ته لنجی وارد می شود باید در استان توزیع شود.

 

استاندار هرمزگان، به لایروبی بندر شیوء اشاره و افزود: اقتصاد بنادر مجاور به این بندر بستگی دارد و باید توسعه آن در دستور ‌کار قرار گیرد.

 

دوستی، صنایع انرژی بر در پارسیان را یکی‌از طرح های کلان شهرستان دانست و عنوان کرد: با روند توسعه قبلی که در استان حرکت کردیم نباید حرکت کرد که میزان اشتغال پایین است و این مشکلی از استان حل نخواهد کرد و به زودی در سطح استان کمیته ای برای نظارت بر جذب صنایع تشکیل می‌شود.

 

وی، به ظرفیت های عظیم در سالن هرمزگان اشاره و تصریح کرد: بالاترین امنیت اجتماعی ایجاد اشتغال است.

 

استاندار هرمزگان با بیان اینکه توسعه شهری هم زمان با توسعه منطقه ای رخ دهد، ادامه داد: پیگیری مشکل حق آلایندگی یکی از اهداف اصلی ماست و منطقی نیست که قانونی که مصوب می شود را عده ای ببخشند و عده ای نبخشند.