استفاده ابزاری از “زن” برای رسیدن به اهداف سیاسی/نظر رهبری در مورد حضور “زن” در جامعه چیست؟

استفاده ابزاری از “زن” برای رسیدن به اهداف سیاسی/نظر رهبری در مورد حضور “زن” در جامعه چیست؟

استفاده ابزاری از "زن" برای رسیدن به اهداف سیاسی/نظر رهبری در مورد حضور "زن" در جامعه چیست؟

روزنامه های اصلاح طلب طی هفته های اخیر با مصاحبه های گوناگون با زنانی که مشاغل بالای دولتی مانند فرماندار، شهدار یامعاونتی را دارند، درصدد تبلیغ حضور زن در جامعه به ویژه رده های بالای مدیریتی در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار پارسیان به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، روزنامه های اصلاح طلب طی هفته های اخیر با مصاحبه های گوناگون با زنانی که مشاغل بالای دولتی مانند فرماندار، شهردار یا معاونتی را دارند، درصدد تبلیغ حضور زن در جامعه به ویژه رده های بالای مدیریتی در کشور هستند.

این در حالی است که رهبری در بیانات اخیر خود با تأکید بر این که حضور زنان در مشاغل و مناصب اجرایی اشکالی ندارد، خاطرنشان کردند: آن بخشی که مورد اشکال و در واقع امتداد همان گفتمان غربی است، افتخارکردن به تعداد بالای زنان شاغل در مناصب اجرایی است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در تبیین این موضوع افزودند: این که ما به حضور بالای زنان در مناصب اجرایی افتخار کنیم، دیدگاهی غلط و در واقع انفعال در برابر گفتمان غربی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: آن‌چه که باید مایه‌ی افتخار باشد، تعداد بالای زنان روشنفکر، فعال فرهنگی و سیاسی و مجاهد است.

این در حالی است که این رسانه ها رسیدن زنان به این مقام را یکی از مشخصه ها و ویژگی های خاص دولت یازدهم دانسته و از آن جوری یاد می‌کنند که گویا این اتفاق در دولت های قبلی نبوده و یا اینکه زنان با محدودیت مواجه هستند.

باید خاطر نشان کرد که نباید با ایجاد قدرت کاذب در زنان آنها را ترغیب به انجام امور مردانه کرد و از آنها یک قهرمان ساخت؛ چرا که هرچند اسلام با کار کردن زن مخالف نیست اما اولویت زنان را درجامعه نمی داند.

همچنین آیت الله صافی گلپایگانی نیز نسبت به انتصاب برخی زنان به سمت فرماندار توسط وزارت کشور در بعضی شهرها اعتراض کردند و این اقدام را با کرامت زن ناسازگار دانستند و دولت اسلامی باید در این قبیل اقدامات تجدیدنظر نماید.

از طرف دیگر هاشمی رفسنجانی در صحبت های روز گذشته خود در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر که در کتابخانه ملی برگزار شد اظهار داشت: رهبری راضی نیستند که در سال فرهنگ دنبال این باشیم که کسانی که خوب می‌خوانند را از میدان به در کنیم یا خانم‌هایی که قیافه زیبایی دارند را نگذاریم ظاهر شوند.

همه این اظهارات در حالی است که رهبری در بیانات دیگر خود تأکید کردند: نگاه صحیح به زن، نگاهی است که او را در چهارچوب جنس خود و ارزش‌های تعالی‌دهنده‌ی آن بشناسد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  نگاه لذت‌جویانه به زن را یکی از بلاهای بزرگ خواندند و خاطرنشان کردند: اکنون برخی اندیشمندان غربی نیز در مورد این موضوع احساس خطر می‌کنند، زیرا قضایایی همچون همجنس‌گرایی نتیجه‌ی این نوع نگاه است که قطعاًٌ یکی از عوامل سقوط تمدن غرب نیز خواهد بود.
ایشان با تأکید بر لزوم هوشیاری در جامعه در قبال جاذبه‌های جنسی برای مردان و زنان افزودند: البته در کشور ما به دلیل موضوع حجاب، مصونیتی وجود دارد، اما باید در مورد حجاب و موضوع حدود معاشرت مرد و زن اهتمام جدی شود.

به نظر می رسد برخی برای جمع کردن همه اقشار به دور خود و رسیدن به قدرت بیشتر حتی حاضر می شوند خلاف چهارچوب اسلام و کلام رهبری صحبت کنند.