اشتون: دیدارهای فشرده و جدی‌ای در ایران داشتم / احساس کردم در ایران از کشورم معروف‌تر هستم

اشتون:

دیدارهای فشرده و جدی‌ای در ایران داشتم / احساس کردم در ایران از کشورم معروف‌تر هستم

در این نشست “کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی به موضوع توافق ژنو و سفر اخیرش به تهران پرداخت و درباره توافق ژنو گفت: عزم گروه 3 کشور اتحادیه اروپا به علاوه سه کشور دیگر برای ایجاد یک رویکرد و همچنین اتحاد این گروه برای یافتن راه حل، به ایجاد توافق ژنو منتهی شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از باشگاه خبرنگاران، نشست بروکسل نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه سیاسی کشورهایی از آمریکای شمالی و اروپا است که در این نشست، چالش‌های کنونی این کشورها در دو سوی اقیانوس اطلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
برپایه این گزارش،در این نشست «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی به موضوع توافق ژنو و سفر اخیرش به تهران پرداخت و درباره توافق ژنو گفت: عزم گروه 3 کشور اتحادیه اروپا به علاوه سه کشور دیگر برای ایجاد یک رویکرد و همچنین اتحاد این گروه برای یافتن راه حل، به ایجاد توافق ژنو منتهی شد.
اشتون با اشاره به سفر خود به تهران آن را جالب توصیف کرد و گفت در روز نخست سفر خود دیدارهای فشرده‌ای داشت و در این سفر توانست با دکتر جلیلی دیدار کند.
اشتون به دیدارهای خود با وزیر امور خارجه، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز اشاره و آنها را دیدارهایی جدی توصیف کرد.
وی بازتاب سفر خود در رسانه‌ها و روزنامه‌های ایران را بسیار جالب خواند و گفت: احساس کردم که در آنجا از کشورم معروف‌تر هستم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در سفر  به اصفهان نیز از مکان‌های فوق‌العاده تاریخی و فرهنگی بازدید کرده است.
اشتون یکی از مهمترین موضوعاتی را که در تمامی دیدارهای خود با مقامات ایرانی به آن اشاره کرده موضوع سوریه  دانست و گفت در ایران گفتم که «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل در امور سوریه نقش بسیار سختی را برای حل بحران سوریه ایفا می‌کند و ما باید از وی حمایت کنیم.