اطلاع قبلی انگلیس از تحرکات تروریستها/توافق اوباما و کامرون درباره عراق

اظهارات یک مقام انگلیس درباره آگاهی قبلی از تحرکات تروریستهای تکفیری و بعثی و توافق رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر انگلیس درباره عراق از جمله خبرهای مربوط به این کشور به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از المسله، “سیمون کولیز” سفیر انگلیس در عراق امروز اظهار داشت: ما از خطرات که اکنون عراق را تهدید کرده است،آگاهی کامل داشتیم و به دولت عراق درباره بهترین راه مقابله با این خطرات توصیه هایی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: انگلیس خطاب به دولت عراق اعلام کرده است که تدوین یک راهبرد فراگیر برای مبارزه با تروریسم تنها راه به شکست کشاندن گروه داعش است و این راهبرد شامل اقدامات سیاسی، اقتصادی و امنیتی می شود.

کولیز در ادامه گفت: عراق به تشکیل دولتی نیاز دارد که از پایگاه بزرگ و توانمندی در زمینه امنیتی و سپس سیاسی برخوردار باشد.

خبر دیگر اینکه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس درباره اوضاع عراق، افغانستان، اوکراین و مذاکرات هسته ای ایران رایزنی کرد.

کاخ سفید در این رابطه در بیانیه ای اعلام کرد: اوباما و کامرون درباره ادامه همکاری با تمامی طرف های عراقی با هدف تشکیل دولت وحدت ملی دولتی که منافع تمامی عراقی ها را تامین کند به توافق رسیدند.

“جو بایدن” معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز پیش از این با “عبدالله دوم” پادشاه اردن درباره ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی دولتی که قادر با مقابله با گروه تروریستی داعش باشد به توافق رسید.