افتتاحیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، مراسم رسمی افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ساعت 16 امروز در سالن ورزشی ابن سینای همدان با حضور مسئولان، دست‌اندرکاران، کودکان و نوجوانان و میهمانان این دوره از جشنواره آغاز شد.

این دوره از جشنواره با شعار «هویت، امروز، فردا» با رویکرد حمایت از خلاقیت‌های هنری به منظور تربیت بهتر نسل آینده و در راستای اعتلای فرهنگ فردای کشور و با نگاه پژوهش‌محور و کارشناسانه به تأثیرات مثبت و منفی فناوری (تکنولوژی) در زندگی و تربیت کودکان و نوجوانان از امروز با حضور گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی منتخب جشنواره کلید می‌خورد.

گروه‌های نمایشی در سالن‌های نمایش آوینی، ابن‌سینا، تالار فجر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون بسیج، سالن پلاتوی آوینی و ابن‌سینا، سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سانس‌های مختلف صبح و بعدازظهر به اجرا می‌گذارند.

همچنین در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، خردسال، کودک، نوجوان و دانش آموزی 39 اثر در همدان به اجرا درخواهد آمد که از بین آنها 5 نمایش مربوط به هنرمندان همدانی است و بقیه آثار مربوط به شهرهای دیگر است که در بخش خارجی 3 کشور لهستان، ایتالیا و اسپانیا با 4 نمایش در جشنواره شرکت کرده‌اند.

روزهای هفته جاری در برگزاری این دوره از جشنواره با عناوین، «بچه‌ها، هویت و خانواده»، «بچه‌ها، همدری و مشارکت»، «بچه‌ها، نمایش و بازی»، «بچه‌ها، اعتقاد و باور»، «بچه‌ها، کتاب و رسانه»، «بچه‌ها، امید و نشاط» نامگذاری شده است.

بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از امروز آغاز و به مدت یک هفته تا 21 مهرماه به میزبانی همدان و دبیری پیام دهکردی ادامه دارد.