افتتاح طرح هجرت ۳ در روستای زیارت پارسیان/مشارکت ۱۰۰ دانش آموز در زیباسازی مدارس

با افتتاح طرح هجرت در روستای زیارت پارسیان، ۱۰۰ دانش آموز بسیجی در قالب ۱۰ گروه جهادی در امر زیباسازی مدارس مشارکت می کنند.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ با مشارکت آموزش و پرورش و ناحیه مقاومت بسیج سپاه پارسیان و به همت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده اردوی طرح هجرت ۳ فعالیت خود را آغاز کرد.

مسعود مهرانی، رئیس آموزش و پرورش پارسیان در حاشیه افتتاح طرح هجرت ۳ اظهار کرد: طرح هجرت هر ساله با همکاری آموزش و پرورش و حوزه بسیج دانش آموزی شهید فهمیده برگزار می شود که امسال با رویکرد متفاوت تری برگزار می شود.

مهرانی افزود: سال های گذشته از دانش آموزان در کارهای تعمیراتی و رنگ آمیزی استفاده می شد که اکنون ۲ موضوع توسعه فضای سبز با توجه به موقعیت اقلیمی شهرستان و همچنین استفاده از توانمندی دانش آموزان در کلاس های تقویتی به این طرح اضافه شده است.

رئیس آموزش و پرورش پارسیان، حضور دانش آموزان در طرح هجرت را ستود و گفت : حضور دانش آموزان در امر زیبا سازی مدارس باعث می شود در کارهای فرهنگی شرکت کنند و اوقات فراغت آنها به نحو مطلوب پر شود.

وی، به اهداف طرح هجرت اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح باید حس مسولیت‌پذیری را نیز در دانش‌آموزان تقویت کرد و آن‌ها باید بدانند که اگر وظیفه‌ای به آنان محول می‌شود به بهترین شکل ممکن و با کیفیت مطلوب باید اجرا شود.

در ادامه ستوان دوم پاسدار یعقوب سالاری، فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی پارسیان، از آغاز اردوی جهادی طرح هجرت در ۱۰ مدرسه پارسیان خبر داد و اظهار کرد: بهسازی و مرمت سازی از برنامه های دانش آموزان در مدارس که به صورت داوطلبانه در این اردوها شرکت کرده اند.

سالاری، به حضور ۱۰۰ دانش آموز بسیجی در اردوی طرح هجرت ۳ اشاره کرد و افزود: در هر مدرسه یک گروه جهادی متشکل از ۱۰ نفر در طرح هجرت شرکت کرده اند که تا نیمه های شهریور کار خود را به پایان خواهند رساند.

فرمانده حوزه شهید فهمیده، با تاکید بر غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و همچنین نهادینه شدن فرهنگ کار گروهی افزود: طرح هجرت ۳ بسیج دانش اموزی علاوه بر ایجاد فضایی دوستانه بین دانش اموزان، فرهنگ مشارکت گروهی و کار و تلاش را نهادینه می کند.