افتتاح گلخانه كشت نشاء 10000مترمربعی در شهرستان پارسيان بمناسبت هفته دولت

 

به گزارش خبرنگارپارسيان ،افتتاح گلخانه كشت نشاء 10000مترمربعی در شهرستان پارسيان بمناسبت هفته دولت با حضورعبدالكريم ستاره فرماندار پارسيان وبا حضور جمعي از مسئولين ادارات شهرستان درپارسيان به بهره برداري رسيد.
ستاره فرماندار پارسيان اظهار داشت: در هفته دولت گلخانه كشت نشاء 10000مترمربعی در شهرستان پارسيان بمناسبت هفته دولت با اعتباري بالغ بر4950ميليون ريال وبا اشتغالزاي 12نفر مورد بهره برداري رسيد .
فرماندار پارسيان گفت : به منظور استفاده بهینه از آب و خاک و افزایش تولید واحد سطح کار احداث گلخانه روبه رشد است و به دلیل صرفه اقتصادی و استقبال کشاروزان و علی الخصوص جوانان در سالهای اخیر افزایش چشمگیری را شاهد باشيم .
وي همچنين از روند رو به رشد اجراي آبياري تحت فشار قدرداني کرد و تصريح کرد: افزايش توليد، کاهش هزينه ها و کيفيت مرغوب محصول در روش کشت داربستي بسيار مطلوب است.
ستاره در ادامه افزود: کاهش خسارات آفات و صرفه جويي در مصرف آب، افزايش بهره وري بهينه در آب و خاک با توجه به اينکه مي توان در هر هکتار بيش از 4 برابر روش سنتي افزايش توليد داشت هم از نقاط قوت و مزيت هاي ديگر کشت داربستي است.
فرماندار پارسيان در خصوص مزيت هاي توليد نشا مکانيزه هم عنوان کرد: زودرسي محصول و تکميل خلا بازار و صرفه جويي در مصرف آب از خصوصيات مفيد روش توليد نشا به روش مکانيزه است.
وي در ادامه افزود: صرفه جويي در مصرف آب با توجه به خشکسالي هاي پديد آمده بسيار حائز اهميت است.
فرماندار پارسيان بيان داشت : بازارپسندي محصول، عدم آلودگي به بيماري هاي ويروسي و همچنين عملکرد بالا و همچنين صرفه جويي در وقت جهت توليد نشا را مي توان از مزيت هاي توليد مکانيزه نشا دانست.
ستاره در پايان گفت: استفاده بهينه و اصلاح الگوي مصرف بذر و بالابودن کارايي نهاده ها در جهت رسيدن به يک عملکرد مطلوب از جمله اهداف اين طرح است.