افتتاح یادمان شهدای گمنام پارسیان پس از 14 سال؛دفن 164 شهید گمنام در هرمزگان/شهرداری و شورای سابق هزینه شهدا را جابه جا کردند

یادمان شهدای گمنام پارسیان پس از 14 سال چشم انتظاری امروز با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ یادمان شهدای گمنام پارسیان پس از 14 سال امروز با حضور سردار سرخیلی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان افتتاح شد.

 

به راستی که امروز مزار و گلزار شهدا ، میعادگاه عاشقان راه شهادت و بندگی است و به تعبیر زیبای امام امت(ره) “همين‌ تربت‌ پاك‌ شهيدان‌ است‌ كه‌ تا قيامت‌ مزار عاشقان‌ و عارفان‌ و دارالشفاي‌ آزادگان‌ خواهد بود.”

 

اینان گرچه بر روی شناسنامه سنگی شان نوشته شده «شهید گمنام»، اما به راستی که این گمنامی نه تنها باعث بی توجهی به آنان نشده، بلکه همه آنان را به نام فرزند روح الله می شناسند.

 

5 شهید گمنام در مرداد ماه سال 1382 در شهر پارسیان آرام گرفتند و امروز پس از 14 سال یامان این شهدای گرانقدر، با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد، افتتاحی که هنوز نیز محوطه این یادمان دارای هزینه هایی است که می طلبد مسئولین همت نمایند و به 14سال دیگر آن را موکول نکنند.

 

مجید صفایی سرپرست بنیاد شهید وامور ایثارگران پارسیان با قدردانی از مردم شهرستان که با همکاری و کمک های خیرخواهانه خود با هیئت امنای شهدای گمنام امروز توانستیم یادمان این شهدا را افتتاح نماییم.

 

صفایی با اشاره به اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان گفت: 150 میلیون تومان اعتباری بود که از دل این کمیته برای تکمیل این پروژه بیرون آمد، اما هزینه هایی که صرف تکمیل یادمان شد، خیلی بیشتر از این اعتبار بوده است.

 

وی به حق شهدا بر گردن تک تک ملت ایران اشاره کرد و افزود: هر چه برای این شهدا خرج نماییم، ذره ای نمی توان حق آنها را ادا کرد و همه ما امروز باید قدردان شهدا و خانواده آنها باشیم.

 

سرپرست بنیاد شهید وامور ایثارگران پارسیان، با انتقاد از عدم واگذاری اعتبارات در 4 سال گذشته گفت: 4 سال اعتبارات برای تکمیل پروژه یادمان شهدای گمنام پارسیان تخصیص داده شد، اما هیچ وقت واگذار نشد که در شورا و شهرداری سابق نیز این اعتبار جابه جا شد و معلوم نشد به کجا رفت.

 

در ادامه سردار حمید سرخیلی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در این مراسم با تسلیت ایام محرم گفت: ماه محرم ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) است  و اگر حرکت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبود، کربلا در کربلا می ماند و همه وقایع از بین می رفت.

 

سردار سرخیلی با اشاره به اقدامات اسرای کربلا و خصوصا حضرت زینب(س) اظهار کرد: اسرای کربلا کاری کردند که امروز با گذشت بیش از 1400 سال هنوز آنها را می ستاییم و برگرفته از اقدامات دشمن شناسانه آنها، در مقابل استکبار جهانی می ایستیم.

 

وی به برکات دفن شهدای گمنام در شهرها و روستاها اشاره کرد و افزود: حضور شهدای گمنام در هر شهر ودیار، موجب اتحاد و همدلی بیشتر می شود و موجبات رشد و تعالی روزافزون این خطه از ایران اسلامی را فراهم خواهد آورد.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان، با بیان اینکه 164 شهید گمنام در استان دفن شده اند، تصریح کرد: این تعداد از شهدا، در 54 یادمان شهدا از جزایر گرفته تا شهر و روستا، دفن شده اند و تا امروز 29 پروژه یادمانی به اتمام رسیده است.

 

سردار سرخیلی هزینه های استانی یادمان شهدا در سال گذشته را 200 میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: این هزینه، هزینه اتمام یک پروژه یادمان هم نخواهد بود و در حال حاضر نیز 9 یادمان شهدا در حال اجرایی و به زودی به اتمام خواهد رسید.