افزایش ۵۰۰ درصدی صادرات سیمان قشم/ شهرک پرسنل سیمان قشم درحال ساخت

مدیرفروش کارخانه سیمان قشم از افزایش 500 درصدی صادرات سیمان قشم به کشورهای دیگر خبر داد. آرمان مصدق درگفتگو باخبرنگارپایگاه خبری پارسیان با بیان این مطلب افزود: کارخانه سیمان قشم با 15 هکتار مساحت در قلب جزیره قشم درسال 79 تاسیس شد که با تولید روزانه 1400 تن سیمان و صادراتی بالغ بر 230 هزار […]

مدیرفروش کارخانه سیمان قشم از افزایش 500 درصدی صادرات سیمان قشم به کشورهای دیگر خبر داد.

آرمان مصدق درگفتگو باخبرنگارپایگاه خبری  پارسیان با بیان این مطلب افزود: کارخانه سیمان قشم با 15 هکتار مساحت در قلب جزیره قشم درسال 79 تاسیس شد که با تولید روزانه 1400 تن سیمان و صادراتی بالغ بر 230 هزار تن سیمان و کلینکر به عنوان نخستین و مهمترین تولیدکننده و صادرکننده این محصول است که 70 درصد از محصولات خود را به کشورهای دیگرصادر می کند.

وی بیان کرد : کم شدن هزینه توقف کشتی ها و صدورمجوز اخذ این هزینه از کشتی ها معادل سایر بنادر کشور از علت های افزایش صادرات سیمان و کلینکر قشم است.

مدیرفروش کارخانه سیمان قشم گفت : محصولات کارخانه سیمان قشم( سیمان و کلینکر)  در سال  91، 46 هزار تن بوده است که این کارخانه توانسته است در سال 92 ، صادرات خود را به 230 هزار تن برساند که  120هزار تن به عربستان، 30 هزار تن به عراق ، 50 هزار تن به کویت و 30 هزار تن به امارات توسط کشتی و بارگیری در اسکله کاوه به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای دیگر صادر گردیده است.

مصدق با اشاره به این که بیش از 95 درصد مواد خام سیمان قشم در نزدیکی کارخانه تامین می شود، اظهار کرد: کارخانه سیمان بزرگترین واحد صنعتی در جزیره قشم است که این کارخانه  230 نفربه طور مستقیم و 3 هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغال زایی کرده است.

وی ادامه داد : در این کارخانه بیش از 21 درصد بومی قشمی و 60 درصد نیروی هرمزگانی مشغول فعالیت هستند و همچنین این کارخانه برای رفع نیازجزیره ساعات تولید خود را افزایش داده است.

مصدق با بیان اینکه کارخانه سیمان قشم کنجایش افزایش تولید را دارد، گفت: کارخانه سیمان قشم این ظرفت را دارد که در سالهای آینده به نسبت نیاز جزیره و جامعه افزایش تولید سیمان را داشته باشد به گونه ای که افزایش ظرفیت به نسبت نیاز جامعه صورت گیرد.

در ادامه هادی خردمند به امکانات این کارخانه اشاره کرد و گفت: کارخانه سیمان قشم یک شهر تولید و اشتغال است که با وجود امکانات همچون آمبولانس، ماشین های آتش نشانی، و درمانگاه  یک کمک همه جانبه به روستاهای همجواردر این جزیره است که در هنگام خطر خصوصا اطفاع حریق می توانند از امکانات این کارخانه مثل سالهای گذشته استفاده کنند.

مدیر اداری و پشتیبانی کارخانه سیمان قشم بیان کرد : سیستم های فیلترینگ ضامن سلامت مردم و کارکنان این کارخانه است که این سیستم به همراه سیستم های پیشرفته دیگر در این کارخانه نصب شده است.

خردمند با بیان این که کارکنان یک مجموعه باید از نظر رفاهی تامین باشند ، عنوان کرد : شهرک صد واحدی برای کارکنان این کارخانه در نظر گرفته شده که 50 واحد آن در مرحله سفت کاری است و 50 واحد دیگر تا 5 ماه آینده جهت رفاه و آسایش کارکنان این کارخانه به نام شهرک پرسنل سیمان در روستای رمکان به بهره برداری می رسد.

Picture 005 300x189 افزايش 500 درصدي صادرات سيمان قشم/ شهرك پرسنل سيمان قشم درحال ساخت

یکی از کارگران این کارخانه درپاسخ به خبرنگار پارسیان ، گفت: به سختی کارم عادت کرده ام و خوشحالم از این که می تواند در اقتصاد کشورم نقش داشته باشم سال” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ” در روحیه کاریم تاثیر گذار بوده است.

منبع هرمز