اقتصاد آلمان به امید پایان تحریم ها علیه ایران است

به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، روزنامه فرانگفورتر آلگماینه این سخن را به نقل از رییس انجمن خاورمیانه و خاور نزدیک آلمان چاپ کرده است. راینر سیله (Rainer Seele) رییس این انجمن که بزرگ ترین تشکل کسب و کار در منطقه خاور میانه و نزدیک آلمانی به شمار می آید با اشاره به انجام مذاکره ایران با گروه 1+5 گفته است:‌ توانمندی های اقتصاد ایران تنها مختص به ذخایر انرژی نیست بلکه وجود نیروی انسانی بالا و جمعیت (نزدیک به) 80 میلیون نفری شرایط مناسبی را برای توسعه روابط دارد.
وی در عین حال با مقایسه شرایط سیاسی و اقتصادی ایران در منطقه اظهار می دارد: ‌در بخش زیادی از منطقه خاورمیانه، کشورها از ثبات سیاسی برخوردار نیستند و وجود هرج و مرج هر گونه چشم انداز اقتصادی را از بین برده است.
راینر سیله که این سخنان را در جشن 80 سالگی این انجمن در وزارت اقتصاد آلمان عنوان کرده می گوید: اقتصاد آلمان چشم امید به مذاکرات جاری برای پایان تحریم ها علیه ایران بسته است.
انجمن آلمانی خاورمیانه و خاور نزدیک (NUMOV)که بزرگ ترین و قدیمی ترین موسسه غیرانتفاعی و مستقل آلمان در ارایه خدمات به این حوزه جغرافیایی است در 80 سال پیش تاسیس شده و عمده شرکت های بزرگ صنعتی ،‌معدنی و سرمایه گذاری این کشور در آن عضویت دارند. هدف این انجمن تشویق به توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری در خاورمیانه و خاور نزدیک است .

از سوی دیگر با توجه به ارتباط نزدیکی که انجمن آلمانی خاورمیانه با دولتمردان و وزارتخانه های آن کشور دارد از قدرت اجرایی بالایی برای همکاری در این منطقه برخوردار است. گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان یکی از اعضای افتخاری این انجمن محسوب می شود.