اقتصاد مقاومتی، انتقال اقتصاد از چاه نفت به بازوی ملت است

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه نفت همواره درگیر و بند بازی‌های سیاسی است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی انتقال اقتصاد از چاه نفت به بازوی ملت چرا که نفت را می‌تونند تحریم کنند اما همت ملت را نه.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل ازهرمز، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، شب گذشته 26 اسفندماه در بازدید از روستای کهورستان بندرخمیر ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: فاطمه الزهرا(س) بزرگترین زن در آفرینش و پاره‌ای از وجود پر برکت پیامبراکرم(ص) بود.

وی در ادامه بیان کرد: باید با خود بیاندیشیم که چرا اسلام پیشرویی که روزی تا اسپانیا ترویج یافت و این کشور را یکی از مراکز بزرگ اسلامی کرد امروز عقب‌گرد و پس‌رفت می‌کند؟

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه به مدت یک سال است که موضوع خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس را عوامل پیشرفت و پسرفت اسلام تعیین انتخاب کرده‌ام اظهار کرد: یکی از عوامل پسرفت این است که وهابیت با اندیشه تنگ‌نظری مخصوص خود آداب رسوم نیک را که اسلام تایید کرده حرام و شرک می‌دانند.

آیت الله نعیم آبادی اظهار کرد: اگر قرار بر بدعت باشد پس تمام تکنولوژی‌های روز دنیا اعم از کولر و یخچال و هواپیما و خودرو و غیره نیز بدعت است چون در زمان پیامبر(ص) نبوده است، اسلام با خصلت‌های نیک و رسوم باستانی که با آموزه‌های دین مغایرت نداشته باشند مشکلی ندارد.

وی اضافه کرد: حال اینکه عید نوروز که دربرگیرنده اعمالی چون صله‌ارحام، آشتی افراد با هم، صاف شدن دل‌ها نسبت به هم، کمک به نیازمندان، تمیز کردن خانه پس از یک سال و دیگر کارهای خوبی است و اعمال معروفی دارد که اسلام پیوسته این معروف‌ها را امر نموده است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه اعیاد به دو قسمت اسلامی و غیراسلامی تقسیم می‌شوند، گفت: اعیاد اسلامی همان دو عید فطر و قربان می‌باشد که مربوط به کل اسلام و مسلمانان است و جهان اسلام یکپارچه آن ایام را عید می‌گیرند.

نعیم آبادی با بیان اینکه 35 است که سعودی‌ها پرچم تفرقه و جمهوری اسلامی پرچم وحدت را به دست گرفته است، افزود: سعودی‌ها می‌گویند بزن اما جمهوری اسلامی می‌گوید ببوس چرا که پیامبراسلام(ص) پیامبر رحمت بوده نه پیامبر خشونت و چماق و ترور بنابراین اگر ما مسلمانیم پس چرا باید عده‌ای در برخی کشورهای اسلامی به مسلمانان در مسجد حمله کنند و آنها را به شهادت برسانند.

وی با استناد به یکی از کتب حدیثی- روایی اهل‌سنت گفت: ابن خزیمه یکی از بزرگان اهل‌سنت به همراه دیگر روحانیون اهل‌سنت آن زمان از نیشابور به مشهد می‌رفتند برای زیارت امام هشتم و این مسئله حتی در تاریخ شیعه وجود ندارد که مراجع تقلید به اتفاق و با هم تصمیم بگیرند که مشهد بروند یا به کربلا بروند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به کج سلیقه خواندن احکام وهابیت در مورد زیارت آرامگاه بزرگان دین و به طور کلی زیارت اهل‌قبور افزود: حضرت فاطمه‌الزهرا(س) هر هفته برای زیارت قبر جناب حمزه سیدالشهدا از مدینه به احد می‌رفتند آیا دختر پیامبر(ص) مشرک است؟

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه مردم اهل‌سنت استان هرمزگان اکثرا شافعی مذهب هستند، ادامه داد: یک شافعی باید پیروامام خود امام شافعی باشد نه ابن‌تیمیه؛ باید کتاب امام شافعی را بخواند و احکام و دستورات او را در زندگی اجرا کند مگر امام شافعی زیارت اهل‌قبور یا صله ارحام را حرام دانسته است؟