العربیه:موشک‌های بالستیک، خط قرمز تهران برای مذاکرات وین است

العربیه:
کارشناس امور ایران در شبکه العربیه گفت: در صورتی که مذاکرات هسته ای غربی‌ها مساله موشک های بالستیک ایران را پیش بکشند مذاکرات با مشکل جدی مواجه خواهد شد زیرا موشک‌های بالستیک، خط قرمز تهران برای مذاکرات وین است.

به گزارش  پایگاه خبری پارسیان به نقل از  باشگاه خبرنگاران، “فتحی المراغی” استاد مطالعات ایران در دانشگاه عین شمس قاهره در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: غربی‌ها می‌خواهند تعداد دستگاه های سانتریفیوژ ایران را محدود کنند. آن ها از ایران می خواهند اورانیوم غنی شده به میزان بیست درصد به کشورهای غربی تسلیم شود. همچنین بر سر توقف کار تاسیسات آب سنگین اراک نیز میان ایران و غرب اختلاف وجود دارد. همه این مسائلی که گفته شد به برنامه هسته ای ایران مربوط می شد اما موضوع جدی‌تر به برنامه موشکی ایران مرتبط می‌شود. 
 
این کارشناس امور ایران تاکید کرد: ایران به هیچ وجه نمی تواند در خصوص برنامه موشکی خود به خواسته غربی ها تن در دهد زیرا راهبرد دفاعی ایران به صورت اساسی متکی بر توان موشکی است. 
 
وی گفت: چنانچه کشورهای غربی در مذاکرات خود با ایران از این کشور بخواهند که تا حد زیادی از توان موشکی خود دست بکشد؛ مذاکرات با مشکل روبرو خواهد شد.
 
المراغی خاطرنشان کرد: ممکن است ایران فعالیت تاسیسات آب سنگین اراک را متوقف کند همچنین ممکن است ایران از تعداد دستگاه های سانتریفیوژ خود بکاهد اما ایران بر تکمیل نیروگاه هسته ای تولید برق بوشهر پافشاری می کند همچنین ایران بر مساله دستیابی مستمر به فناوری هسته ای نیز تاکید می‌کند.
 
این کارشناس امور ایران در پایان گفت: رویکرد جدید غربی ها این است که مساله توان موشکی ایران را پیش کشیده و توان موشکی تهران را سلب کنند. ایران به هیچ وجه با دست کشیدن از توان موشکی خود موافقت نخواهد کرد.
 
 
انتهای پیام/