المانیتور: آمریکایی‌ها به تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران می‌اندیشند

مذاکرات هسته ای وین 4 اریبهشت 93

پایگاه خبری المانیتور از قول مقامات آمریکایی نوشته آمریکایی‌ها به تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران می‌اندیشند.

در حالی که کمتر از دو ماه به موعد 20 جولای (29 تیرماه) برای توافق جامع هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 باقی مانده برخی منابع آمریکایی و ایرانی به المانیتور گفته‌اند آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها هنوز جلسه‌های دو جانبه برای کاستن از اختلافات را برگزار نمی‌کنند.

منابع آمریکایی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری مدعی شده‌اند واشنگتن در مقاطع زمانی بعدی به دنبال برقراری رابطه مستقیم با ایران خواهد بود، اما تا کنون خارج از چارچوب گفت‌وگوهای هسته‌ای مبادرت به انجام این کار نکرده است.

این مقامات اظهارات بالا را به خاطر آن مطرح کرده‌اند که پیشتر روزنامه وال‌استریت ژورنال از احتمال برگزاری یک دیدار دو جانبه بین ایران و آمریکا خبر داده بود.

اظهارات رابرت اینهورن، مشاور سابق اوباما که روز یکشنبه گفته بود دست‌یابی به توافق با ایران تا قبل از 20 مه دشوار خواهد بود، یکی از منابع مورد استناد المانیتور بوده برای اثبات مدعای تمدید مذاکرات از طرف واشنگتن بوده است.

آقای اینهورن با اشاره به اینکه دو طرف هنگام مواجهه با گزینه پایان دادن به گفت‌وگوها تمدید آن را ترجیح می‌دهند گفته بود که رسیدن به توافق جامع تا 20 جولای دشوار است.

به علاوه، منابعی از پایگاه المانیتور که در نشست توجیهی یک مقام بلندپایه آمریکایی حضور داشته‌اند گفته‌اند احساسشان این بوده که وی امیدی به حصول توافق تا 20 جولای نداشته است.

علی‌رغم این، همین مقام آمریکایی در گفت‌وگو با المانیتور در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات تمدید خواهند شد گفت: «هنوز به آنجا نرسیده‌ایم.»