امام‌جمعه اهل‌سنت لشتغان: شراب درد است؛ نه درمان

 

امام‌جمعه اهل‌سنت لشتغان:

شیخ محبت‌نیا گفت: عده‌ای بر این باورند که شراب خواص درمانی دارد و این تفکر حتی در زمان پیامبر(ص) نیز بوده است اما رسول خدا این مسئله را با این جمله که شراب دوا نیست بلکه درد است پاسخ فرمودند. به گزارش پایگاه خبری پارسیان، شیخ محمد محبت‌نیا امام‌جمعه اهل‌سنت لشتغان شهرستان بندرخمیر امروز هشتم […]

IMAGE634493741096875000 300x199 شراب درد است؛ نه درمان

شیخ محبت‌نیا گفت: عده‌ای بر این باورند که شراب خواص درمانی دارد و این تفکر حتی در زمان پیامبر(ص) نیز بوده است اما رسول خدا این مسئله را با این جمله که شراب دوا نیست بلکه درد است پاسخ فرمودند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، شیخ محمد محبت‌نیا امام‌جمعه اهل‌سنت لشتغان شهرستان بندرخمیر امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع نمازگزاران با اشاره به آیات و روایات در خصوص ضررهای جسمی،روحی، عقلی، اجتماعی و دینی شراب، مسکرات و مخدرات اظهار کرد: در آیات 90 و 91 سوره مبارکه مائده خداوند متعال می‌فرماید،« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَیْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»، «إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَن یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء فِی الْخَمْرِ وَالْمَیْسِرِ وَیَصُدَّکُمْ عَن ذِکْرِ اللّهِ وَعَنِ الصَّلاَةِ فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ»،« اى کسانى که ایمان آورده‏اید شراب و قمار و بتها و تیرهاى قرعه پلیدند [و] از عمل شیطانند پس از آنها دورى گزینید باشد که رستگار شوید»، « همانا شیطان مى‏خواهد با شراب و قمار میان شما دشمنى و کینه ایجاد کند و شما را از یاد خدا و از نماز باز دارد پس آیا شما دست برمى‏دارید».

وی با بیان اینکه ضرر شراب از نفعش بیشتر است تصریح کرد: خداوند در دو آیه مذکور قاطعانه شراب را حرام فرموده و یاران و اصحاب پیامبر(ص) در برابر این دستور قاطع خداوند، خاضع بوده و از خوردن شراب دوری کردند.

امام‌جمعه اهل‌سنت لشتغان بندرخمیر با اشاره به روایتی از امام مسلم(از بزرگان دینی اهل‌سنت) بیان کرد: شراب عقل انسان را ضایع کرده و انسان وقتیکه از خود بی خود شد و عقلش ضایع گشت مرتکب هر جنایتی می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید و فروش شراب و مسکرات و مخدرات حرام است اظهار کرد: پیامبر(ص) در حدیثی چندین گروه را لعنت فرموده که شامل سازنده شراب، کسی که شراب برای او ساخته شده، کسی شراب را می‌فروشد، کسی که خریداری می‌کند و غیره می‌شود.

شیخ محبت‌نیا با بیان اینکه شراب دوا نیست بلکه درد است تشریح کرد: عده‌ای بر این باورند که شراب خواص درمانی دارد و این تفکر حتی در زمان پیامبر(ص) نیز بوده است اما رسول خدا این مسئله را با این جمله که شراب دوا نیست بلکه درد است پاسخ فرمودند.

وی با بیان اینکه مومن و مسلمان باید از مجالسی که در آن شراب است دور شود گفت: مواد مخدر، دخانیات و هر چیزی که خوردن و نوشیدن و استعمال آن مضر باشد زیان‌آور و حرام است.