امام جمعه موقت اهل سنت شهر پارسیان: حج مجمع بزرگ جهانی و عامل اتحاد مسلمین است/احرام پیام صلح و آرامش دارد

امام جمعه موقت اهل سنت شهر پارسیان با اشاره به شروع مراسم حج اظهار کرد: حج مجمع بزرگ جهانی و عامل اتحاد مسلمین است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ شیخ حامد کامران، امام جمعه موقت اهل سنت شهر پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه، حج را یکی از ارکان مهم اسلام دانست و گفت: فریضه حج، هم عبادت بدنی و هم مالی در آن مطرح است و تمامی مسلمانان دنیا در یک مجمع بزرگ جمع می شوند که عاملی برای اتحاد بیشتر مسلمین است.

 

شیخ کامران با اشاره به اعمال حج و برابری همه مسلمانان در این مراسم اظهار کرد: در مراسم حج همه مسلمانان اعم از فقیر وغنی، شاه و گدا، سیاه و سفید و در هر مقام ومنزلتی، مخلصانه خداوند را عبادت می کنند  تا بندگی خود را ثابت کنند.

 

امام جمعه موقت اهل سنت شهر پارسیان، تصریح کرد: فریضه حج، ارکان و اعمالی دارد که هر کدام یادآور حرکات و رفتار پیامبر اسلام و بزرگان دین است و پروردگار نیز به ما یادآوری می کند که این اعمال و رفتار را نیز در شهر و دیار خود انجام دهیم تا بتوانیم مخلصانه و بدون ریا خدمت کنیم.

 

وی صلح و آرامش را پیام مهم احرام دانست و افزد: احرام یعنی از هر لباس رنگارنگ دور شدن، دوری از دنیا پرستی و با آن پاکی که خداوند ما را آفریده به سوی او بشتابیم.

 

شیخ کامران در ادامه عرفه را سرزمینی برای شناخت خود و خدا دانست و عنوان کرد: حجاج روز نهم ذی الحجه برای شناخت خود و خدای خود در سرزمین عرفه حضور پیدا می کنند تا با دعا و راز و نیاز به درگاه پروردگار، پاک شوند.

 

امام جمعه موقت اهل سنت شهر پارسیان قربانی کردن دسته جمعهی را احیای سنت قربانی دانست و خاطر نشان کرد: قربانی کردن شخصی  خوب  ولی قربانی کردن دسته جمعی احیای سنت قربانی است و اینکه دست خدا با جماعت می باشد و جوانانی که در راه دین تلاش می کنند تشویق شوند.