امام جمعه موقت اهل سنت پارسیان: مسئولین مردم را دریابند/ فرزند صالح صدقه جاریه است

امام جمعه موقت اهل سنت شهر پارسیان با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی گفت: مسئولین مردم را دریابند و ارفاق هایی را نسبت به آنها داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ شیخ مجید قاسمی، امام جمعه موقت اهل سنت شهر پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت شهر پارسیان، به صفات و ویژگی های دین مبین اسلام پرداخت و گفت: اسلام دینی است که فکر را با فکر جواب می دهد و شبهه را با دلیل پاسخ می دهد.

 

وی، با بیان اینکه اسلام خشونت را رد می‌کند، اظهار کرد: اسلام دینی است که خشونت را رد می کند و گفتگوی هدفمند و سازنده را به پیروان خود آموزش می دهد و آداب گفتگو را یکی از قوانین مهم خود می داند.

 

امام جمعه موقت اهل سنت شهر پارسیان، ماه ربیع الاول را ماه تولد پیامبر خدا عنوان کرد و افزود: حضرت محمد(ص) با اخلاق و رفتار و منش خود دنیا را متوجه خود کرد و به دور از هرگونه خشونت و تندی جامعه را به دور خود جمع می کرد.

 

شیخ قاسمی، خشونت از دیدگاه اسلام و خدا را محکوم دانست و ادامه داد: با آموزه های دینی می توان در برابر خشونت ها ایستاد و مطالعه در مورد دین اسلام در دوره حاضر ضروری است، محبت، رزق حلال از جمله ابزارهایی است که ما را از دایره خشونت دور می کند.

 

وی، فرزند صالح را صدقه جاریه دانست و تاکید کرد: هنگامی که انسان می میرد اعمال او نیز قطع می شود و یکی از اعمالی که می تواند صدقه جاریه شود، فرزند صالح است که برای فرد از دنیا رفته عمل خیر و نیک انجام دهد.

 

امام جمعه موقت اهل سنت شهر پارسیان، تصریح کرد: کبر حق را از بین می برد و مردم را تحقیر می کند و پیامبر خدا می فرماید اگر کسی ذره ای از کبر و غرور در او مشاهده شود بوی بهشت به مشام او نخواهد رسید.

 

شیخ قاسمی، خطاب به مردم گفت: با توجه به وصعیت نامناسب اقتصادی مردم سطح توقعات خود را پایین بیاورند و مسئولین نیز باید مردم را دریابند و سعی داشته باشند آنگونه که می شود در حق مردم ارفاق هایی را داشته باشند.

 

در ادامه نیز سرهنگ اسحق موذن نسب، فرمانده سپاه پارسیان با توجه به فرارسیدن هفته بسیج به بیان عملکرد و محرومیت زدایی و دستاوردهای سپاه و بسیج در سطح شهرستان پرداخت.