امام جمعه پارسيان:عاشورا روح اميدواري به انسانهاي مظلوم است/ ملت آمريكا از داشتن چنين رئيس جمهوري احساس شرم مي كنند

امام جمعه پارسيان با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم اظهار كرد: عاشورا روح اميد و امنيت را به انسانهاي مظلوم مي بخشد.

به گزارش پايگاه خبري پارسيان خبر؛ حجت الاسلام میرزایی امام جمعه پارسيان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرستان، با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص)که فرمودند” ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المؤمنین لن تبرد ابدا”، گفت: محرم و صفر یکی از فرصت های ویژه اي است که علی رغم همه تلاش ها و پژوهش ها، هنوز ابعاد و ظرفیت های مهمی از ان ناشناخته مانده است و آن چه تا امروز به آن توجه شده مربوط به چگونگی برپایی عزای حسینی است و کمتر به عمق و هویت و راهبردهای تحول آفرین آن توجه شده است.

میرزایی تأکید کرد: عاشورا، حرکت علیه زشتی ها و فساد است و الگویی برای تنظیم خود با عاشورائیان واقعی است، که چه قدر در تراز آنها هستیم.

وی عاشورا را نمایش عظیم امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در طول تاریخ جبهه کفر و عناد با این حرکت مشکل داشتند و به دنبال تحریف یا تغییر آن بودند كه عاشورا روح امیدواری به انسانهای مظلوم می دهد و “علیکم بالصبر و الجهاد” كه ندايي بود كه در جبهه مقاومت تنین انداز شد و جبهه کفر و تکفیر را زمین گیر کرد تا جایی که رئیس جمهور آمریکا عصبانیت خود را به خاطر شکست های پی در پی در سخنرانی سازمان ملل نشان داد.

امام جمعه پارسيان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان و احساس شرم و خفت آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری تصريح كرد: ملت با بصیرت ایران هوشمندتر از اینهاست که با ترفندهای قرون وسطایی آمریکا که تبدیل به عروسکی در دست اسرائیل و عناصر منافق ایرانی شده، صحنه را خالی کند و یا تحت تاثیر اراجیف و لفاظی های آنان قرار بگیرند.

خطيب نماز جمعه پارسيان همچنين با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و لزوم دقت در مذاکرات، عنوان كرد: مسئولان باید در عمل نشان دهند که تابع رهبر معظم انقلاب هستند.

میرزایی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای عزیز و امام راحل اظهار كرد: در بازخوانی جنگ تحمیلی همین بس که وقتی دشمن در ما احساس ضعف کرد موجب تشویق حمله به ایران شد، دشمن در زمینه اقتصادی در ما احساس ضعف کرد و از همان جا ورود پیدا کرده، لذا بر همه مسئولان است که با تکیه بر توانمندی داخلی و گوش به سخنان مقام معظم رهبری، خود را در مقابل چالش های پیش رو تقویت کنیم.

وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی گفت: در مسیر تکمیل نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت و نظم اجتماعی مسؤلان باید به نیروی انتظامی کمک کنند.

رئیس شورای فرهنگی شهرستان با گرامیداشت بازگشایی مدارس و آغاز سال جدید تحصیلی تأکید كرد: حوزه تعلیم و تربیت بسیار مهم و تاثیر گذار است .

امام جمعه شهرستان با اشاره به طرح دریابست برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزی گفت: همه مسئولان ذی ربط به اداره شیلات در این طرح مهم کمک کنند.