امام جمعه پارسیان:شهید حججی نمونه کامل آتش به اختیار است/ مسئولین حادثه تیراندازی شهر کوشکنار را پیگیری و رفع نمایند

امام جمعه پارسیان با اشاره به اینکه شهید حججی همه محاسبات غلط دشمن را بر هم زد، اظهار کرد: شهید حججی نمونه کامل آتش به اختیار بود که به تکلیف خود عمل کرد.


به گزارش پايگاه خبري پارسيان خبر؛ حجت الاسلام ميرزايي امام جمعه پارسيان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرستان، با اشاره به 29 ذی القعده شهادت امام جواد(ع) و مظلومیت ایشان، گفت: از دلایل بارز انحراف انسانها در طول تاریخ عدم نصیحت پذیری و عدم الگو گیری مناسب است كه با توجه به فضائل اخلاقی امام جواد(ع)، مي توان ائمه را الگویی کامل در تقوا و پارسایی و فضائل اخلاقی دانست که می توانند مسیری درست را در زندگی انسانها میسر کنند.

میرزایی مناسبت دحوالارض را مهم ارزیابی و تأکید كرد: با مراجعه به دعای دحو الارض جنبه سیاسی آن، که استقرار حکومت مهدوی(عج) است، نمایان می گردد.

وي با اشاره به مراسم تنفیذ رياست جمهوري و شروع هفته دولت، اظهار كرد: در شرایط کنونی آن چه به مصلحت کشور و انقلاب است تعامل ملی، همراه با نقد منصفانه، بالا بردن آستانه تحمل یکدیگر، تأکید بر تبعیت از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، قرار گرفتن دولت مردان بر ریل برنامه ها و تلاش برای تأمین نیازهاي مردم و عمل به وعده های داده شده است.

امام جمعه شهرستان با اشاره به اينكه شهادت مظلومانه شهید حججي، حجتی بر درستی وعده حق شده است، تصريح كرد: دشمن هزینه هاي زيادي کرد تا جوان ایرانی را از خود بیگانه کند و او را به سمت معیارهای شیطانی خود بکشاند، اما شهید حججی تمام محاسبات دشمن را بر هم زد و با تصویر عزتمندانه او، زنگار را از دلها و قلبها از بین رفت.

خطيب نماز جمعه پارسيان ادامه داد: شهيد حججی نمونه کامل آتش به اختیار است که کسی به او فرمان نداد و خود به وظیفه و تکلیفی که به آن رسیده بود، عمل کرد.

میرزایی با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 1332 و توطئه آمریکا در بازگرداندن محمد رضا شاه خائن و تسلط 25 ساله او بر مملکت عنوان كرد: آمریکایی ها بعد از نیم قرن اعتراف کردند که کودتای 28 مرداد را آنها راه اندازی کردند.

وی افزود: از 28  مردادسال 1332 هر مسئولی که به آمریکا اعتماد کرد ضربه آن را  خورد كه نمونه آن هم چوبی بود که مصدق به خاطر اعتماد به آمریکا خورد و حکومتش نابود گردید و تفاوت 28 مرداد امروز با گذشته را مي توان حضور مردمی مؤمن و انقلابی دانست که بر سر آرمانها و ارزشهای اسلام و انقلاب ذره ای کوتاه نمی آیند و به آمریکا نیز اجازه هيچ غلطی نمی دهند.

امام جمعه پارسيان، همچنين با اشاره به 30مرداد و روز جهانی مساجد، و خیانت صهیونیست ها در آتش زدن مسجد الاقصی گفت: با توجه به نقش مهم مساجد در صدر اسلام، مساجد ما باید خاک ریز مقدم برای تقابل با استکبار و جبهه فرهنگی باشد.

خطيب نماز جمعه پارسيان با یادآوری اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و روز ازدواج عنوان کرد: هر چه از ساده زیستی در ازدواج فاصله بگیریم به طور يقين با مشکلات و مفاسد اخلاقی در جامعه مواجه می شویم.

میرزایی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری در معرفی رئیس و دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار كرد: تأکید معظم له بر استفاده از تجربیات و افراد با سابقه که برای کشور طرح و ایده و اندیشه دارند و نگاه مجمع نيز بر فراجناحی بودن، انقلابی بودن و اعتقاد به اصل اسلام و نظام اسلامی باشد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات ورزشی در شهر از جمله تکمیل زمین های ورزشی تصريح كرد: مسئولين قبل از احداث زمین چمن جدید، ابتدا همین زمین ها را برای ورزش جوانان آماده کنند.

امام جمعه پارسیان حادثه تیراندازی  های شب گذشته کوشکنار و زخمی شدن 5 نفر از شهروندان که باعث نگرانی مردم شده را نامطلوب دانست و به پیگیری این مسأله تا رفع نگرانی مردم تأکید کرد.