امام جمعه پارسیان: باید علاقه و شوق به کتاب افزایش یابد/ آمریکا هیچ سلاحی جز تحریم در پیشبرد اهداف خود ندارد

امام جمعه پارسیان با اشاره به اینکه متاسفانه کتاب و کتابخوانی در جامعه به جایگاه خود نرسیده است، اظهار کرد: باید علاقه و شوق به کتاب افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان با تبریک سالروز ولادت امام عسکری(ع)ضمن اشاره به مجاهدت ائمه معصومین علیهم السلام در ایجاد تمدن اسلامی و حاکمیت توحید در جوامع انسانی گفت: یکی از مهمترین مولفه های تحقق تمدن اسلامی، فراهم آمدن زمینه ها و شرایط زیست تمدنی یعنی تقویت حداکثری پیوندهای اجتماعی و عبور از فردگرایی افراطی است که در فرمایشات امام عسکری نیز به طور مشخص همین امر قابل مشاهده است.

 

وی، با اشاره به ایات قران کریم اظهار داشت: قدم اصلی در تحقق تمدن اسلامی وجود الگوی زیست مومنانه در جامعه است و امام یازدهم این الگوی زیست اجتماعی را یکی مهمترین عوامل تقرب الهی معرفی می کنند که فلسفه این اقدامات برجسته سازی اسلام ناب در جامعه اسلامی و انسانی است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان، با تبریک و گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار به نقش والای کتابخوانی در تکامل فردی و اجتماعی بشر اشاره و ضمن بیان نگاه قرآن به مطالعه اذعان داشت: متاسفانه کتاب و کتابخوانی در جامعه به جایگاه خود نرسیده است و گاها کتاب غریب است و در سبد خانوار جایی ندارد.

 

حجت الاسلام بارانی با اشاره به بیانات مکرر رهبر حکیم انقلاب در باب مطالعه، عنوان کرد: تصریحات رهبر معظم انقلاب بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی است لذا مسئولین فرهنگی و خانواده ها باید شرایطی را فراهم نمایند تا هم شوق و علاقه به کتاب خوانی در جامعه افزایش یابد و هم دسترسی به کتاب و فضای مناسب مطالعه برای مردم تسهیل گردد‌.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان، در تبیین واقعیت های میدانی مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای غربی به تلاش آمریکایی ها برای محدود سازی هسته ای ایران و ایجاد فضایی برای مذاکرات حول موضوعات منطقه ای و موشکی اشاره و تصریح کرد: آمریکا هیچ سلاحی جز تحریم در پیشبرد اهداف خود ندارد اما در طرف مقابل جمهوری اسلامی از مذاکرات به دنبال رفع تحریم های ظالمانه و ضدبشری است که به واسطه خیانت آمریکایی ها در برجام همچنان ادامه دارد.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به اذعان اندیشکده های آمریکایی مبنی بر شکست فشار حداکثری بر ایران در تبیین الزامات دولت سیزدهم در رسیدن به نتیجه مفید گفت: جداسازی اقتصاد و معیشت مردم از مذاکرات، تلاش برای رسیدن ایران به بازدارندگی هسته ای و تقویت نگاه به شرق، از الزامات مهم برای تقویت مذاکرات نتیجه محور و رسیدن به توافق خوب است.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان ضمن تشکر از سفر استاندار محترم به پارسیان و بازدید از مشکلات، ظرفیت ها و پروژه های نیمه تمام گفت: امیدوارم با همت استاندار محترم و همراهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و تلاش فرماندار و مسئولان شهرستان شاهد رشد و توسعه در پارسیان باشیم که بحمدالله این عزم در همگی این عزیزان قابل مشاهده است.

 

حجت الاسلام بارانی در پایان خطبه دوم ضمن تبریک کسب عنوان شهردار برتر استان به جناب مهندس غواصی شهردار شهر دشتی گفت: کسب عنوان شهردار برتر استان نشانه عملکرد مناسب و تلاش و همت ایشان در خدمات رسانی مناسب به مردم و فراهم کردن زیرساخت های شهری است که بنده از شورا و شهردار محترم دشتی بابت این همدلی و تلاش ها، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم