امام جمعه پارسیان: توجه به ظرفیت عظیم داخلی تنها را نجات کشور/ FATF پوست خربزه ای زیر پای اقتصاد است

امام جمعه پارسیان با اشاره به اینکه مسئولان نباید کشور را معطل گرگ های بین المللی کنند، اظهار کرد: توجه به ظرفیت عظیم داخلی تنها را نجات کشور است.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های نماز جمعه این هفته پارسیان، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام را شکست ابهت پوشالی این کشور دانست و گفت: امروز بعد از گذشت چهل سال بسیاری از کشورهای دنیا همین تعبیر لانه جاسوسی را برای سفارت آمریکا بکار می برند.

 

حجت الاسلام بارانی، افزود: آمریکا خوی شیطانی است و دوست و دشمن نمی شناسد لذا حتی صدای کشورهایی چون آلمان و فرانسه و انگلیس هم از جاسوسی سفارت آمریکا در آمده است.

 

وی، ضمن اشاره به حضور آمریکا در کودتاهای مختلف در کشورهای دنیا، به تبیین علت فشارهای اقتصادی و سیاسی علیه ملت ایران پرداخت و اظهار‌کرد: هدف آمریکایی ها این است که ملت ایران زیر سلطه آنها برود و از استقلال خود دست بردارد اما ملت ایران با ایستادگی و مقاومت خود در طول چهل سال انقلاب این را اعلام و اثبات کرده اند که ما اهل دعوا نیستیم ولی اهل حفظ هویت و عزت و استقلال خود هستیم و هرکسی بخواهد عزت ما را پایمال کند، ملت ایران را تحقیر نماید، به لطف الهی این دست را قطع خواهد کرد.

 

امام جمعه پارسیان، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)،ایشان را الگویی کامل برای جوانان مومن معرفی و تصریح کرد: باید با شناخت و الگوگیری از سیره نورانی این بزرگواران سعادت دنیا و آخرت را برای خود و خانواده و جامعه رقم بزنیم.

 

خطیب نمازجمعه شهرستان پارسیان با انتقاد از سخنان برخی مسئولان مبنی بر شرطی کردن اقتصاد کشور و معیشت مردم بر تصویب لوایح FATF، تاکید کرد: اینکه اقتصاد کشور را به این لوایح پیوند بزنیم یقینا همان مسیر غلطی است که در برجام طی شد و جواب نداد.

 

بارانی، ادامه داد: تا کی باید چشم بسته برای کشور تعهد ایجاد کنیم در حالی که وقتی به مسائل پیرامونی این لوایح دقت میکنیم می بینیم که FATF پوست خربزه ای زیر پای اقتصاد کشور است و نه نجات دهنده آن.

 

وی، با اشاره به توصیه های کارگروه اقدام مالی و حمایت ها و نظارت دقیق آمریکا بر این کارگروه، آن را زنگ خطر و نشانه احتیاط برای مسئولان کشور دانست و خاطرنشان کرد: خود مسئولان مشترک آمریکایی و FATF اذعان دارند که با تصویب این لوایح جلوی دورزدن تحریم ها توسط ایران گرفته می شود، لذا قطعا تصویب این لوایح باعث قفل شدن اقتصاد کشور می شود و مسئولان دقت کنند که کشور را نباید معطل این گرگ های بین المللی کنیم و راه پیشرفت و نجات کشور هم توجه به ظرفیت های عظیم داخلی است.