امام جمعه پارسیان: در شهرستان مناطق سیل خیز وجود دارد/ برای پیشگیری از هر گونه خسارت جبران ناپذیر توجه جدی شود/ اروپا هیچ زمان نمی تواند شریکی قابل اعتماد برای ایران باشد

امام جمعه پارسیان با اشاره به وجود مناطق سیل خیز در شهرستان، اظهار‌کرد: متولیان و مسئولین ذیربط برای پیشگیری از هرگونه خسارت جبران ناپذیر سیل، توجه جدی داشته باشند.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک ایام شعبانیه گفت: ماه شعبان به جهت تولد شخصیت های بزرگ و ارزشمندی از ستارگان آسمان امامت و ولایت در این ماه و منسوب بودن آن به پیامبر گرامی اسلام دارای اهمیت به سزایی است.

 

میرزایی، با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی در عید مبعث و تشکر معظم له در خصوص تلاش و همبستگی مردم و نهادها و نیروی های مسلح در کمک رسانی به حادثه دیدگان سیل اخیر، اظهار کرد: بنا بر مدل های هواشناسی در فروردین و اردیبهشت ماه بارش های فراوانی کشور به خود می بیند لذا همه دستگاههای مربوط باید آماده باشند و از نگاه به جریان نفوذی محیط زیستی دست بردارند و جلوی ویرانی های ناشی از سیل را بگیرند.

 

وی، با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در جلسه سیزده فروردین با متولیان امداد رسانی به حادثه دیدگان سیل اخیر، تصریح کرد: در شهرستان پارسیان اعم از شهر و روستاها مناطق سیل خیز وجود دارد و برای پیش گیری از هر گونه خسارت جبران ناپذیر متولیان امر توجه جدی داشته باشند.

 

امام جمعه پارسیان، با بیان برجستگی شور کمک رسانی مردم ایران به سیل زدگان و حضور نیروهای مسلح در کنار مردم گفت: از جوانان عزیزی که در شهرستان در کنار هلال احمر و کمیته امداد و سپاه اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای حادثه دیدگان سیل اخیر کردند تشکر می کنم.

 

خطیب نماز جمعه پارسیان با اشاره به قوانین بین المللی در خصوص این که هر گونه اقدامی که با جان انسان ها در ارتباط باشد نقض قوانین جهانی بوده و حتی در برخی موارد از ان به جنایت جنگی یاد می گردد، تاکید کرد: ادعای بشر دوستی آمریکا و جلوگیری از امداد جهانی به سیل زدگان، چهره خبیث آنان را بار دیگر به جهانیان نشان داد و این پیام را ملت بزرگ ایران به دشمنان انقلاب و ایادی آنها صادر کرد، ملتی که چهل سال است روی پای خود ایستاده، دست خود را بر هر بیگانه ای دراز نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام میرزایی، دلایل عدم اعتماد به اروپا را برشمرد و عنوان کرد: سابقه استعماری و کمک های همه جانبه اروپا به دشمنان انقلاب اسلامی و تحقیر ملت ایران در ایجاد کانال مبهم مالی بعد از خروج آمریکا از برجام ثابت کرد که اروپا هیچ گاه نمی تواند شریک قابل اعتمادی باشد.

 

امام جمعه شهرستان در خصوص نشست اتحادیه عرب و جو سازی های علیه ایران گفت: امروز ملت های مستقل جهانی اذعان دارند که محور مقاومت تعیین کننده سرنوشت منطقه است و هر کشوری که در کنار مقاومت نباشد سرنوشتی جز نکبت و انزوا نخواهد داشت.

 

رئیس شورای فرهنگی شهرستان با تبریک میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار کرد: پاسداران که با تأسی به شجاعت، مردانگی، استواری، ایمان و فضایل اخلاقی امام حسین(ع) در راه حفظ آرمان های والای اسلام و انقلاب و حفظ تمامیت ارضی و حضور در صحنه های مختلف سازندگی و محرومیت زدایی مخصوصا در حادثه اخیر سیل که از لحظه اول در کنار مردم حادثه دیده بودند، صحنه های به یاد ماندنی را در طول تاریخ رقم زده است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با اشاره به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای گفت:این روز خاطره چهل سال مسیر پر فراز و نشیب و مرارت های دانشمندانی از جمله شهریاری، علی محمدی، احمدی روشن برای دست یابی به این فن آوری را که مزد رسالت آنها هم شهادت در این راه بود را به یاد می آورد.

 

امام جمعه شهرستان از زحمات ستاد استقبال مسافران نوروزی مخصوصا اداره آموزش وپرورش، هلال احمر، شهرداری، نیروهای نظامی و انتظامی و مساجد و حسینیه ها تشکر و قدردانی کرد.

 

وی با گرامیداشت یاد شهید آوینی، صیاد شیرازی و سید محمد باقر صدر، علو درجات را برای آنان از خداوند منان درخواست کرد.