امام جمعه پارسیان: دشمن زخم خورده به دنبال فتنه و آشوب است/ مسئولان با تلاش شبانه روزی جلوی گرانی کاذب را بگیرند

امام جمعه پارسیان با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: دشمن زخم خورده به دنبال فتنه و آشوب است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان، با اشاره به افزایش قیمت بنزین و حوادث هفته گذشته در کشور گفت: طبیعی است که پیرامون یک تصمیم قانونی پیشنهادات و انتقاداتی هم مطرح می شود اما آنچه که باید به عنوان یک اصل قرار بگیرد تمکین به قانون است.

 

وی، با بیان اینکه این تصمیم نتیجه نظر کارشناسانی است که امین سران قوای کشور بوده اند، اظهار کرد: اگر قانون نقصی هم داشته باشد باید از مجرای قانونی برای اصلاح آن پیگیری کرد و مردم بصیر ما هم قطعا همین نظر را دارند و در عمل هم قانون مداری خود را همیشه نشان داده اند.

 

حجت الاسلام بارانی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: متاسفانه فرصت طلبانی خواستند از این فرمایشات به نفع خودشان بهره ببرند و نکته جالب اینکه افرادی که فرمایشات حکیمانه رهبری را مبنی بر تمکین به قانون در سال ۸۸ قبول نکردند امروز در حال ماهیگیری هستند.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان، سیره مستمر امامین انقلاب در چهل سال گذشته را دفاع از قانون و ساختارهای قانونی کشور معرفی کردن و افزود: حتی اگر قانونی مورد پسند ایشان نبوده است بازهم حمایت کرده اند چون بنابر حکم عقل، جایگاه قانون نباید تضعیف شود و رهبری انقلاب هم طبیعی است که باید اولین نگهبان و محافظ قانون باشند .

 

خطیب نماز جمعه پارسیان، به تاکید رهبری بر اجرای قانون و پیگیری اعتراضات در مجاری قانون در سال ۸۸ اشاره و عنوان کرد: اگر رهبری در سال ۸۸ درخواست خلاف قانون را قبول می کردند این بدعت در همه انتخابات ها جاری می شد و یقینا ضرر و خسران مردم و کشور بیشتر خواهد بود.

 

بارانی، حمایت رهبری را از تصمیم سران قوا و بدنه کارشناسی آن دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در شیوه اجرا و مراحل آن دخالتی نداشته و ندارند بلکه حمایت ایشان، پشتیبانی از تصمیمات قانونی کشور بر اساس خوش بینی به مسئولان و منتخبان مردم است.

 

وی، سیره امام راحل عظیم الشان را نیز مبتنی برهمین روش حکیمانه دانستند و با تبیین مسائل پذیرش قطعنامه ۵۹۸، ادامه داد: امام امت تا چند روز قبل از پذیرش قطعنامه بر تداوم جنگ تاکید می کردند اما بنابراحترام به نظر کارشناسان و مسئولان کشور امام قطعنامه را پذیرفتند در حالی که می دانستند چه سرخوردگي در بین رزمندگان اسلام ایجاد خواهد شد و از آن طرف دشمن نیز سوء استفاده های بزرگی خواهد کرد.

 

امام جمعه پارسیان، شرایط کشور را حساس ارزیابی و تاکید کرد: دشمن زخم خورده به دنبال فتنه و آشوب در قلب جبهه مقاومت است و یقینا این مگس های کثیف به دنبال جای زخم می گردند و همگان مشاهده کردید که در این چند روزه چه شرارت ها و جنایاتی را در کشور به بهانه مطالبات مردم عزیز ایران مرتکب شدند.

 

خطیب نماز جمعه پارسیان، هدف آمریکا و جیره خواران بین المللی و منطقه ای اش را ناامن کردن ایران اسلامی دانست و گفت: به لطف الهی با بصیرت مردم فهیم و هدایت های رهبری عالیقدر انقلاب نقشه های آنها خنثی شد و یقینا رهبری عزیز با صداقت انقلابی، با عقلانیت انقلابی، با بصیرت و راهبری و مدیریت انقلابی خودشان بهترین مسیر را انتخاب کردند.

 

حجت الاسلام بارانی، مسئولین را به پیگیری جدی توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع دغدغه های مردم در این موضوع فراخواند و گفت: مسئولان توجه کنند که مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و نباید آنها را نامحرم دانست لذا باید افکار عمومی، نخبگان، نمایندگان را در جریان جزییات این طرح قرار می دادند و جامعه را برای پذیرش این کار آماده می کردند.

 

وی، با اشاره به نگرانی های مردم مبنی بر گرانی اجناس و کالاها، تاکید کرد: این دغدغه های مردم جدی و به حق است لذا باید دولت مردان کشور با کار جهادی و تلاش شبانه روزی جلوی گرانی کاذب را بگیرند و نهادهای نظارتی در مجلس و قوه قضائیه نیز باید نظارت کنند که همانطور که وعده داده شده است تمام درآمدهای حاصل از این طرح به حساب مردم واریز شود و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید مدافع قاطع حقوق مردم باشند.

 

خطیب نماز جمعه پارسیان، خطاب به مسئولان افزود: در این شرایط سخت قدر این مردم فهیم و نجیب و بصیر را با ساده زیستی و پاکدستی و دوری از روحیه زشت اشرافی گری و تجملاتی بدانید و خدمت صادقانه و خالصانه و بدون منت را سرلوحه کار خود قرار دهید.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان، در پایان این بخش از سخنان خود از مجاهدت های نیروهای مجاهد اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی و سپاه و بسیجیان عزیز در جمع کردن فتنه اخیر تشکر و قدردانی کردند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، با تبریک هفته بسیج، بسیج را یک مفهوم متعالی و تبلور یافته از گفتمان انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: بسیج فرهنگی را شکل داد که ارزش ها و اصول آن همواره همتراز با آرمان های انقلاب اسلامی بوده است.

 

حجت الاسلام بارانی، حضور باهمت و اراده را از ویژگی های مهم بسیج و بسیجیان معرفی و خاطرنشان کرد: به لطف الهی بسیج در همه عرصه ها اعم از جنگ، حوادث طبیعی، محرومیت زدایی، عمران و آبادانی، پیشرفت علمی و…. در خط مقدم بوده است و همین هم باعث عصبانیت دشمنان از این نهاد مقدس است.

 

مردم نماز گزار پارسیان بعد از نماز جمعه با راهپیمایی میثاق با ولایت اغتشاشات و آشوب های اخیر در کشور را محکوم کردند.