امام جمعه پارسیان: دنیای اسلام نیازمند بازگشت به سیره پیامبر است/ کشور را نباید معطل گرگ های اروپایی و آمریکایی کرد

امام جمعه پارسیان با اشاره به آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، گفت: کشور را نباید معطل گرگ های اروپایی و آمریکایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این نماز جمعه، ضمن گرامیداشت روز فرهنگ عمومی، عقب افتادگی جامعه اسلامی را حاصل دوری از معارف ناب اسلامی دانست و گفت: شکل لباس، معماری، رفتارها، سبک زندگی، اخلاقیات، وجدان کاری، عافیت طلبی و..‌‌ یقینا در سعادت و شقاوت هرجامعه ای نقش دارند لذا فرهنگ عمومی تاثیر مهمی بر سرنوشت هر جامعه ای دارد.

 

حجت الاسلام بارانی، با تبریک میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) حقیقتا پیامبر خصال بزرگ انسانی است که همه باید خود را به این صفات آراسته نماییم، لذا دنیای اسلام وامت اسلامی امروز نیازمند بازگشت به سیره نورانی نبی مکرم اسلام است.

 

وی، عزت و بزرگی امت اسلامی را در گرو اتحاد در جهت گیری کلی امت دانست و اظهار کرد: هیچ کسی به اندازه پیامبر اسلام و ائمه معصومین(ع) به فکر وحدت امت اسلامی در عرصه های مختلف نبوده و ایجاد وحدت و انس و الفت در جامعه اسلامی و پرهیز از تفرقه و اختلاف از مهمترین توصیه های معصومین علیهم السلام است.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان، با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، ضمن تشکر از دولت محترم و سازمان انرژی اتمی، تاکید کرد: همه باید توجه کنند که کشور را نباید معطل این گرگ های اروپایی و آمریکایی کنیم و این معطلی ضربات بزرگی را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

 

خطیب نماز جمعه پارسیان، ادامه داد: یکسال صبر راهبردی و شش ماه هم صبر برای کاهش گام به گام تعهدات این را اثبات کرد نه آمریکا و نه اروپا هیچ عزم جدی برای انجام تعهدات خود ندارند.

 

حجت الاسلام بارانی، با بیان اینکه هیچ اتفاقی در رعیتی اروپایی ها در مقابل آمریکا نیافتاده است و یقینا اروپا همدست آنهاست، گفت: لبخند امثال رئیس جمهور فرانسه به دلیل کشاندن کشور به پای میز ذلت مذاکره است.

 

وی، کودتای ۲۸ مرداد را تجربه تاریخی برای دوستان آمریکا خواند و افزود: هر کسی در طول تاریخ به آمریکایی ها اعتماد کرد:سیلی خورد و مصداق بارزش دکتر مصدق است که برای مقابله با انگلیسی ها به دامن آمریکا پناه برد اما کودتای ۲۸ مرداد نه توسط انگلیسی ها بلکه توسط آمریکایی ها رقم خورد و مصدق با ذلت کنار گذاشته شد.

 

امام جمعه پارسیان، با بیان اینکه آمریکا از آن روز تا امروز هیچ تغییری نکرده است، اظهار کرد: آمریکایی ها شخص مفلوکی مثل محمد رضا پهلوی و آل سعود را می خواهند که هر چه تحقیر و ذلیل شوند و اموال ملت هایشان غارت شود، صدایی از آنها بلند نشود و البته به فضل الهی در مواجهه با ملت بزرگ ایران این آرزو را به گور خواهد برد.

 

خطیب نماز جمعه پارسیان خاطرنشان کرد: توجه به تولید داخل، برنامه ریزی برای رونق تولید، و اجرای صحیح سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد کشور است که باید مسئولین محترم به آن توجه جدی داشته باشند.