امام جمعه پارسیان: شیلات نیازمند مدیریت دلسوز و جهادی در سطح استان است/ صیادان زحمتکش ما از داشتن مجوز محروم هستند/ سلامت دانش آموزان اولویت اول تصمیم گیری بازگشایی مدارس باشد

امام جمعه پارسیان با اشاره به وضعیت مشکلات صید و صیادی در غربی ترین نقطه هرمزگان، اظهار‌ کرد: شیلات نیازمند مدیریت دلسوز و جهادی در سطح استان است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان در اجتماع هفتگی نمازگزاران در مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی) با اشاره به قدمت و ظرفیت مهم صید و صیادی جهت ایجاد اشتغال در شهرستان پارسیان گفت: صیادی مرتبط با شغل صیاد و سفره مردم مصرف کننده است لذا اگر دولت محترم بتواند از این ظرفیت مهم در شهرهای ساحلی به درستی حمایت و بسترهای لازم را در جهت پشتیبانی و مانع زدایی ها فراهم نماید قطعا بخشی از مشکلات مردم حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام بارانی، ضمن اشاره به قیمت بالای ماهی و میگو و عدم تمکن مردم برای خرید آبزیان در این شهر ساحلی، عنوان کرد: حل این مشکل مهم در گرو حمایت و پشتیبانی از صیادان زحمتکش است اما متاسفانه گاهی فشار بر مغازه دار سطح شهر یا صیاد دیده می شود که کاری کارشناسی نیست.

 

وی، مشکلات جامعه صیادان را با شنیدن دردها و مشکلات آنها از نزدیک قابل حل دانسته و ضمن انتقاد از عدم حضور متولیان استانی در بین صیادان پارسیان اذعان داشت: شیلات نیازمند مدیریت دلسوز و جهادی در سطح استان است در حالی که در شش ماهه اول ۱۴۰۰ حضور مسئولان شیلات استان در پارسیان را شاهد نبودیم و در سال گذشته نیز یک سفر دو ساعته داشته اند لذا با مدیریت اینگونه نمی توان مشکلات بزرگ جامعه صیادان و به تبع مشکل گرانی قیمت آبزیان را حل کرد که امیدوارم دولت انقلابی فکری به حال این معضل بزرگ نمایند.

 

حجت الاسلام بارانی، سیستم اطفا حریق، رمپ، سکو، روشنایی مناسب اسکله های صیادی، تجهیز شناورها به سیستم رصد و بیسیم، صید با ادوات غیرمجاز، و افزایش شدید قیمت ادوات صیادی را از جمله مشکلات جامعه صیادی برشمرده و گفت: بسیاری از صیادان زحمتکش ما از داشتن مجوز محروم هستند و متاسفانه سالیان طولانی است که مجوز جدیدی داده نشده است و همین امر باعث شده بدون بیمه و… به دل دریای پرخطر بزنند.

 

وی، افزود: ظاهرا در برخی نقاط استان بنزین سهمیه ای نیز برای سایر صیادان غیرمجوز دار در نظر گرفته شده است، که باز هم صیاد مظلوم پارسیانی از آن محروم مانده که جای نگرانی دارد لذا امید مردم ما به دولت انقلابی و مردمی است که با روحیه جهادی به میدان آمده و اولا؛ با وضع قوانین مناسب و ثانیا؛ با انتصاب مسئولین جهادی و دلسوز و خدمتگذار در پی رفع این مشکلات جامعه زحمتکش و مومن صیادی باشند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان، با اشاره به ساخت صحن حرم مطهر عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س)در سوریه توسط مردم شریف استان هرمزگان در ضمن بیان آیات و روایاتی در این زمینه خاطرنشان کرد: یکی از راههای تعظیم شعائر و اثبات مودت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ساخت حرم مطهر این بزرگواران است لذا یقین دارم همان طوری مدافعان حرم با بذل جان خود از حرم عقیله بنی هاشم دفاع کردند همان طور مردم مومن پارسیان نیز با مشارکت مومنانه خود این مسیر نورانی را ادامه خواهند داد و خدا را شاکریم که این توفیق بزرگ را نصیب مردم دوران ما کرده است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، با بیان اینکه بازگشایی مدارس باید مبتنی بر نگاه کارشناسی و دقیق صورت بگیرد گفت: همه جوانب در بازگشایی ها سنجیده بشود ضمن توجه به معضلات برگزاری مجازی کلاس ها باید سلامت دانش آموزان اولویت اول تصمیم گیری ها باشد .

 

حجت الاسلام بارانی با اشاره به دغدغه های خانواده های نیازمند در تهیه تبلت و لوازم التحریر و…. ضمن توصیه به نهادها و خیرین مردمی گفت: از همگان می خواهم در یک پویش مومنانه به کمک و یاری خانواده های نیازمند بشتابند.