امام جمعه پارسیان: مجموعه بهداشت و درمان کشور در خط مقدم جهاد فی سبیل الله هستند/ کشتار مسلمانان در هند قلب‌ امت اسلامی را جریحه دار کرده است

امام جمعه پارسیان با اشاره به فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور، گفت: مجموعه بهداشت و درمان کشور شبانه روزی در حال مبارزه با این بیماری و در خط مقدم جهاد هستند.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: همکاری همگانی در مبارزه با این بیماری ضرورت امروز جامعه است.

 

حجت الاسلام بارانی، ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی مجموعه بهداشت و درمان، مبارزه با فراگیر شدن این بیماری منحوس در کشور را جهاد دانست و افزود: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی به عنوان فعالان خط مقدم این عرصه، مجاهدان فی سبیل الله هستند و یقینا در پیشگاه پروردگار اجر عظیمی دارند و ملت بزرگ ایران نیز قدردان مجاهدت آنان هستند.

 

وی، ایستادگی و تلاش های خالصانه مجموعه بهداشت و درمان کشور در مبارزه با این ویروس را یادآور رشادت ها و مقاومت رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه دانست و تاکید کرد: یقینا اقشار مختلف ملت ایران با فرهنگ ناب و غنی ایرانی و اسلامی در هر صحنه و میدانی که نیاز باشد جانانه حضور پیدا می کنند و به دفاع از ارزش های اسلامی و انسانی می پردازند که این ایام نمونه های فراوان ایثار و فداکاری را دربیمارستان ها و مراکز درمانی شاهد هستیم.

 

امام جمعه پارسیان، حضور مخلصانه مجموعه های مردمی در کمک به مسئولان را نمونه دیگری از فرهنگ والای ملت ایران معرفی و تصریح کرد: جوانان مومن کشور با حضور در بیمارستان ها و سطح شهرها به کمک مسئولان شتافتند و بار دیگر با بصیرت و ایمان خود صحنه های نابی از فداکاری و ایثار را رقم زدند.

 

حجه الاسلام بارانی، با توصیه به مردم در راستای رعایت نکات بهداشتی، عنوان کرد: مردم عزیز ما باید ًضمن رعایت بهداشت فردی، به توصیه های مسئولان به درستی عمل کنند تا به لطف الهی بتوانیم از این حادثه نیز عبور کنیم.

 

وی، اعتماد و احترام متقابل دولت و ملت را شرط مهم عبور از این حادثه دانست و گفت: مسئولان باید با همکاری همه دستگاهها، صادقانه، تمام تلاش خود را در ریشه کنی این ویروس بکار گیرند و مردم عزیز نیز باید با رعایت همه توصیه ها خصوصا ماندن در منزل و پرهیز از سفرهای درون شهری و برون شهری به کمک مسئولان بشتابند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، تعطیلی برنامه های فرهنگی و نماز های جمعه و جماعت را بنابر مبنای اسلامی و عقلی در جهت حفظ سلامت مردم ارزیابی کرد و ادامه داد: همگان توجه کنند که در مواقع بحران باید بر طبق دستورات شرع و قانون عمل بنمایند و از کارهای احساسی و خودسرانه پرهیز کنند و نهایت همکاری را با مسئولان مربوطه داشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان، توسل و تضرع به درگاه الهی را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: مردم عزیز با قرائت قرآن و ادعیه ماثوره از اهل بیت علیهم السلام و عمل به دستورات و توصیه های بزرگان دینی و رهبر معظم انقلاب به درگاه پروردگار متعال متوسل شوند که یقینا دعای با اخلاص و برخاسته از قلوب پاک مومنین، گره گشای بسیاری از شداید و گرفتاری های امت اسلام بوده و خواهد بود.

 

وی، همچنین از همه مسئولان و نهادهای مختلف ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان پارسیان تشکر و قدردانی کرد.

 

حجت الاسلام بارانی، با اشاره به جنایات هندیان افراطی در کشتار مسلمانان هند در هفته اخیر اظهار کرد: این جنایات قلب امت اسلامی را جریحه دار کرده است و دولت هند باید با قید فوریت از این جنایات جلوگیری کند و وظیفه قانونی و انسانی خود در قبال مسلمانان این کشور را انجام دهد.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان، با انتقاد شدید از محورهای بی‌محتوا و تکراری بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب علیه ایران اسلامی و جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: امیدوارم این پادشاهان بی خاصیت برخی کشورهای عربی بیدار و به خیانت علیه امت اسلامی پایان دهند، که اگر این امر محقق شود یقینا دیگر شاهد این جنایات علیه مسلمانان مظلوم نخواهیم بود.

 

وی، بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی و درخواست های آنرا خلاف قوانین اژانش دانست و گفت: تاسف اور است که رژیم نجس صهیونیستی که حتی زیر بار عضویت در آژانس و نظارت این نهاد بر سلاح های اتمی خود نمی رود ولی بر تصمیمات و بیانه های مدیرکل آن نفوذ دارد اما بدانند که به لطف الهی قطعا جمهوری اسلامی زیر بار بدعت های غیرقانونی نخواهد رفت و مثل همیشه بر اساس مصلحت و عزت ملی با آنها برخورد خواهیم کرد.