امام جمعه پارسیان: مردم پیروز بزرگ انتخابات هستند/ رقابت انتخاباتی باید به رفاقت و همدلی در جهت خدمت به مردم تبدیل شود

امام جمعه پارسیان با اشاره به حضور‌ پرشور مردم در انتخابات، اظهار کرد: مردم پیروز بزرگ انتخابات هستند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و دعوت مردم به حضور حداکثری در آن گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، مردم به عنوان صاحبان کشور، نمایندگان خود را انتخاب می کنند و در طول چهل سال گذشته نیز نظام اسلامی صادقانه به آرا و اراده مردم احترام گذاشته است.

 

حجت الاسلام بارانی، ضمن قدردانی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی با همه سلایق سیاسی، حضور آنها در این رقابت سیاسی را پرشور و موثر دانست و تاکید کرد: یقینا دشمنان از قوی شدن ما می ترسند و در همین راستا یا بر تحریم انتخابات تاکید می کنند و یا در مرحله دوم به دنبال اختلال در بهره برداری از این‌حماسه حضور مردم هستند که نمونه بارزش فتنه سال ۸۸ بود که جشن مشارکت ۴۰ میلیونی را در کام مردم تلخ کردند.

 

وی، در بیان توصیه ای به مردم و کاندیداها تصریح کرد: کاندیداها و حامیانشان توجه کنند که از فردا باید این رقابت به رفاقت و همدلی در جهت خدمت به مردم تبدیل شود و شنبه بعد از انتخابات باید شنبه دوستی، مهربانی، صبوری و همدلی باشد و اگر این صفات را رعایت کنیم یقینا شاهد برخی اتفاقات تلخ نخواهیم بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان، مردم را پیروز بزرگ انتخابات معرفی و تصریح کرد: مردم با حضور حداکثری خود مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان می کشند و آنها را مایوس می کنند لذا باید از عموم مردم تشکر کرد.

 

وی، خطاب به کاندیدای انتخابات، عنوان کرد: بنده این نکته را خدمت همه کاندیداها عرض کردم که دلها دست خداست لذا باید پیروزی و موفقیت را خود را از خدا بدانند و شاکر الطاف الهی باشند و به درگاه الهی بیش از هر کسی باید احساس مسئولیت کنند.

 

حجت الاسلام بارانی، ضمن توصیه به کاندیدای پیروز مبنی بر پرهیز از ایجاد احساس خسارت در سایر حامیان کاندیداها گفت: تبریک به شخص پیروز و منتخب مردم نیز یک رفتار مومنانه و نجیبانه است و توقع از کاندیداهای محترم این است که مناسب با فرهنگ والای اسلامی و ایرانی عمل کنند.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان، تمکین به قانون را یک اصل مهم دانست و ضمن تاکید بر پذیرش اراده مردم پس از تایید شورای نگهبان افزود: حق الناس در انتخابات از ثبت نام کاندیداها تا پذیرش نتیجه اراده مردم صادق است لذا باید از گفتارهای تفرقه انگیز و دلسرد کننده به طور جد پرهیز شود و خوشحالی و ناراحتی نباید ما را وادار به رفتار خارج از دایره عقل و خرد کند.

 

خطیب نماز جمعه پارسیان، تصریح کرد: در ایام تبلیغات شاید مزاحمت هایی برای مردم ایجاد شده باشد لذا رفتار مومنانه ایجاب می کند که از مردم طلب حلالیت و عذرخواهی کنیم و به کاندیدای پیروز نیز پیشنهاد می کنیم که هزینه های جشن پیروزی و کاروان شادی را برای نیازمندان و کارهای عام المنفعه صرف کنید و از همین روز اول پیروزی در عمل اثبات کنید که به فکر مردم و خدمت خالصانه به آنها و رسیدگی به مشکلات محرومین جامعه هستید.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان با تسلیت شهادت امام هادی(ع) دوران امامت ایشان را اوج فعالیت سیاسی و تشکیلاتی شیعه و مبارزه با مستکبرین معرفی و خاطرنشان کرد: منش شیعه هم در طول تاریخ بر همین استکبار ستیزی و نرفتن بر زیر بار ظلم بوده است و دلیل عصبانیت سردمداران کفر در دنیای امروز علیه جمهوری اسلامی هم همین روحیه ولایی ملت بزرگ ایران است.