امام جمعه پارسیان: مسئولان کالای عید مردم را با قیمت مناسب فراهم کنند/ سال ۱۴۰۰ باید دولت حزب اللهی برای خدمت خالصانه روی کار بیاید

امام جمعه پارسیان با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و مشکلات اقتصادی مردم، اظهار کرد: مسئولان کالای عید مردم را با قیمت مناسب فراهم کنند و در اختیار آنها قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های آخرین نماز جمعه سال، با تبریک میلاد با سعادت حضرت سیدالشهدا(ع) به روز پاسدار اشاره کرد و گفت: وظیفه بزرگ پاسداران حراست و پاسداری از اسلام و انقلاب است که اگر با دیده انصاف نگاه شود در طول چهار دهه انقلاب با مجاهدت پاسداران این وظیفه به درستی صورت گرفته است.

 

وی، با یادآوری مجاهدت های نسل اول سپاه به نسل جوان و مومن امروز اشاره کرد و افزود: پاسداران جوان نیز امروز با انگیزه مضاعف در حال جهاد همه جانبه هستند و همچنان محکم و مقاوم در خط ولایت در حال حرکت اند و همگان شاهدند که پیراهن سبز مقدس پاسداری برحسب اقتضا و نیاز انقلاب، به خون اغشته، گِل الود، پاره پاره، بر سر نیزه رفته و هم در پیشرفت های اقتصادی ایران اسلامی حضور داشته است لذا مدال افتخار رضایت و خشنودی نائب امام زمان(ع) و ولی امر مسلمین جهان را کسب کرده است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، زیارت نامه حضرت عباس(ع) را نسخه های مهم شناخت شخصیت والای ایشان معرفی و با اشاره به فرازهایی از آن، تصریح کرد: مقام تسلیم محض در برابر امام معصوم (ع ) که رکن مهم ایمان است از ویژگی های ممتاز ایشان است که بحمدالله جانبازان عزیز نیز در میدان عمل همین را اثبات کردند و به خوبی درخشیدند و دوشادوش شهدا رنگ خدایی گرفتند و قطعا این صبر شاکرانه امروزشان قیمت و ارزشش کمتر از شهادت نیست.

 

حجت الاسلام بارانی، با تبریک سالروز میلاد سیدالساجدین(ع)، صحیفه سجادیه را یکی از گنجینه های بشر معرفی و اظهار کرد: صحیفه سجادیه از نظر سند و جامعیت محتوا منحصر به فرد و حقیقتا در ایجاد حال دعا و ارتباط انسان با خدا اثری اعجاب انگیز دارد.

 

امام جمعه پارسیان، با اشاره به مطلبی از ابن جوزی (از دانشمندان بزرگ اهل سنت) پیرامون صحیفه سجادیه و نقش امام سجاد(ع) در آموختن دعا در زندگی بشر تصریح کرد: امام سجاد علیه السلام در باب دعا، کیفیت سخن و گفتگو با خدا نقش استادی و معلم را برای جامعه اسلامی و بشری دارند.

 

حجت الاسلام بارانی، ضمن تقدیر و تشکر از دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام ؛معرفی بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوست دار امام سجاد را افتخاری بزرگ برای مردم استان دانسته و گفتند: به زودی مرکز علمی صحیفه سجادیه در پارسیان تاسیس و همه قرارگاه های فرهنگی در همین راستا برنامه هایی اجرا خواهند کرد که راه اندازی سراسری نهضت صحیفه خوانی، قدم اول این راه بزرگ و بابرکت است.

 

وی، با اشاره به اتمام سال ۹۹ به بیان گوشه ای از جلوه های زیبای مشارکت مردمی و همدلی مردم و مسئولان در این سال پرداخت و گفت: شرایط کشور به گونه ای است که بیش از پیش نیازمند همدلی و همزبانی هستیم.

 

امام جمعه پارسیان، ضمن قدردانی صمیمانه از مجاهدت کادر درمانی شهرستان و توصیه مردم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، تاکید کرد: بنده امسال با هدف احترام به سلامت عمومی و قدردانی عملی از مجاهدت کادر درمانی به مسافرت نخواهم رفت و از مردم عزیز هم می خواهم از سفرهای غیرضروری پرهیز و دورهمی های خانوادگی را محدود نمایند.

 

حجت الاسلام بارانی، با قدردانی از یکسال خدمت خالصانه و تلاش های مسئولان در دستگاه های مختلف، عنوان کرد: از مسئولان محترم می خواهم با تدبیر و برنامه ریزی مناسب تلاش کنند که در ایام عید در تامین کالا با قیمت مناسب و امنیت عمومی مردم مشکلی نداشته باشند.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان، در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به مواجهه ایران اسلامی با شیطان بزرگ در سال ۹۹ گفت: به لطف الهی سال ۹۹، سال شکست حداکثری آمریکا در برابر ملت بزرگ ایران بود و قطعا سرنوشت ایالات متحده نیز همین عاقبت دلقک سابق کاخ سفید خواهد بود و به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

 

امام جمعه پارسیان، خاطرنشان کرد: سال ۹۹، مدرسه آموزه های عبرت انگیز و درس آموز برای سال جدید است و سال ۱۴۰۰ سالی است که باید به عنایت الهی دولت جوان حزب اللهی با نشاط و کارآمد برای خدمت خالصانه و صادقانه به ملت بزرگ ایران به میدان بیاید و شعار قرآنی مرگ بر آمریکا را در عرصه خدمت به ملت بی نظیر متجلی سازد. ان شاءالله