امام جمعه پارسیان: ملت ایران بر زیاده خواهی های آمریکا خط بطلان می کشد/ تلاش مسئولین برای حل مشکلات شبانه روزی شود

امام جمعه پارسیان با اشاره به دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب، گفت: مسئولین برای حل مشکلات مردم تلاش شبانه روزی انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک سالروز ولادت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: با نگاهی به شرایط اجتماعی و فرهنگی زمان امام رضا(ع) و شیوه مبارزاتی و حرکت عظیم علمی و اخلاقی، می توان فهمید که تفکر ولایت اهل بیت(ع) و پیوستگی به خاندان پیامبر اکرم(ص) آن چنان در دنیای اسلام گسترش پیدا کرد که دستگاه ظالم و تزویر بنی عباس از مواجهه با آن عاجز شد.

میرزایی با اشاره به جلسه اقتصادی فوق العاده که با دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از اعضای هیئت دولت انجام پذیرفت، اظهار کرد: این جلسه مهم نشان داد که رهبر انقلاب اسلامی از مشکلات زندگی مردم و نقاط ضعف اقتصاد کشور کاملا آگاه هستند و مردم انتظار دارند کار و انگیزه و روحیه مسئولان بعد از این جلسه، تفاوت محسوسی به خود بگیرد و تلاش آنها برای حل مشکلات شبانه روزی شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همه ظرفیت های کشور را برای کمک به دولت در جهت ایجاد گشایش در زندگی مردم بسیج کردند، تصریح کرد: همه دستگاههای غیر دولتی نیز خود را به همکاری با دولت برای افزایش کارآمدی و حل مشکلات موظف می دانند.

امام جمعه پارسیان، تدبیر عالی مقام معظم رهبری در تأسیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور رؤسای سه قوه و مسئولان اقتصادی نشانه دیگری از کمک بی سابقه به دولت برای عبور از مشکلات است
و بسیاری از مشکلات کشور ناشی از ضعف مدیریت است و با توجه به هشدارهایی که راجع به اثرات سوء نقدینگی از طرف دلسوزان داده شده بود بازار سکه و ارز این گونه مختل نمی‌شد.

خطیب نماز جمعه پارسیان، همچنین با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در تهیه نقشه راه اقتصادی کشور، عنوان کرد: با اجرای یک برنامه فوری و البته عالمانه از آسیب دیدن بیشتر زندگی مردم جلوگیری شود.

میرزایی، به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص دشمنی آمریکا با نظام اسلامی و این که مساله هسته ای بهانه است، اشاره کرد و افزود: آمریکا با نظامی که ایستاده و با ظلم های آمریکا مخالفت می کند و روحیه مقاومت را در منطقه توسعه می دهد عمیقا مخالف است، بعد از قضیه هسته ای دنبال این هستند که مؤلفه‌های قدرت را در جمهوری اسلامی از بین ببرند.

وی با اشاره به قانون پالرمو و اف ای تی اف گفت :با هوشیاری شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت، قانونی که به دنبال ضربه زدن به اطلاعات مالی کشور بود کنار گذاشته شد، ملت بزرگ ایران راه خود را پیدا کرده و بر تمام زیادی خواهی های آمریکا خط بطلان می کشد و اجازه هیچ زیاده خواهی هم نمی دهد.

امام جمعه پارسیان با تشکر از سربازان گمنام امام زمان(عج) در انهدام دو تیم تروریستی، تاکید کرد: قصد دشمن این است که با التهاب جامعه تیم های ترور را وارد کشور کند که به لطف خدا و هوشیاری مردم و سربازان گمنام طرحهای شیطانی آنها نقش بر آب می گردد.

وی با تبریک آزاد سازی منطقه درعا و سقوط اسرائیل با وعده رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: نگرانی اسرائیل از پیروزی سوریه را مهارتها و توانمندی های ارتش سوریه و هم پیمانان قدرتمندی مانند ایران و عراق دانست و یادآور شد اسرائیل چاره ای جز تسلیم در برابر مقاومت ندارد.

حجت الاسلام میرزایی در بررسی و کنکاش اعتراضات اخیر در عراق، تشریح کرد: عناصر بعثی و سرویس های اطلاعاتی برخی قدرت های منطقه و مشخصا عربستان با هماهنگی و چراغ سبز آمریکا به دنبال خشونت و آشوب در عراق هستند.

وی، وظیفه دولت عراق را برای بررسی سریع کاستی هایی که زمینه نارضایتی مردم را ایجاد کرده و برخود با مسئولانی که کوتاهی کردند بسیار مهم دانست و تاکید کرد راه را بر آشوبگران ببندند.

امام جمعه پارسیان با توجه به دیدار کارگزاران حج با مقام معظم رهبری گفت: بعد از گذشت سه سال هنوز هم فاجعه منا دغدغه رهبر معظم انقلاب است و عربستان باید با کمیته حقیقت یاب موافقت کند و دیه کشته شدگان را بپردازد.

خطیب نماز جمعه پارسیان، با اشاره به سه مرداد سالروز تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال 1343 خاطرنشان کرد: تحمیل این قانون بر ملت ایران در حقیقت تحمیل قانون علیه عزت یک کشور و اعتراض امام فریاد علیه ظالمان عالم و برای آزادی بشریت بود.