امام جمعه پارسیان: چرا مسئولان استانی نمی توانند مشکل سد بردول را رفع کنند/ ورود تورهای گردشگری به سواحل در این اوضاع بیماری چه معنی دارد

امام جمعه پارسیان با اشاره به خسارت سیل در سال گذشته و آسیب دیدن زندگی مردم، عنوان کرد: چرا مسئولان استانی نمی توانند مشکل سد بردول را رفع نمایند تا اضطراب از مردم دور شود.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان در اجتماع نمازگزاران جمعه در مصلی امام خامنه ای (مدظله العالی)با اشاره به بازگشایی مصلی پس از ده ماه گفت: متاسفانه پس از سیل سال گذشته خسارت فراوانی به مجموعه مصلی نماز جمعه وارد شد اما با کمک خیرین مردمی و همت مسئولان بحمدالله امروز شاهد بازگشایی مجدد این مرکز مهم فرهنگی در شهرستان هستیم.

 

وی، ضمن تشکر از اقشار مختلفی که در بازسازی مصلی همکاری کردند اظهار کرد: هنوز کمبودهایی وجود دارد که امیدوارم با همت مردم و مسئولین باقیمانده کار مصلی نیز به زودی پایان یابد.

 

حجت الاسلام بارانی، با اشاره به روند کُند احداث کانال هدایت آب سد بردول گفت: اگر این کانال با سرعت احداث نشود باز هم توقع این خسارات به اموال عمومی و منازل مردم می رود لذا باید هرچه سریع تر فکری اساسی برای این معضل در شهرستان شود.

 

وی، افزود: بنده واقعا شرمنده می شوم وقتی فریاد مطالبه گریِ شبانه روزیِ مردمِ خسارت دیده را برای احداث این کانال می شنوم، پس نهادهای مسئول چکار می کنند؟! این را بدانید فلسفه وجودی ما مسئولین خدمت به مردم است، مسئولین در نظام اسلامی برای این هستند که اجازه ندهند اضطراب و دلهره ای در قلب مردم به وجود بیاید.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان با تشکر از اقدام بجا و انقلابی ریاست محترم دادگستری و تعیین ضرب الاجل برای احداث این کانال افزود: انتظار مردم این است که اگر دوباره از این ناحیه خسارتی به آنها وارد شد دادستانی به طور قاطع ورود پیدا کند و همه مسئولینی که در این ماجرا کوتاهی کردند باید پاسخگوی قانون و مردم باشند و البته طرح هم باید کارشناسی و با لحاظ همه جوانب اجرا شود .

 

حجت الاسلام بارانی، خطاب به مسئولان استانی، در راستای رفع مشکل سد بردول، تاکید کرد: چرا نهادهای استانی به داد مردم نمی رسند با این تورم و گرانی چرا اجازه می دهند اضطراب و ترس نیز‌ گریبان مردم را بگیرد، مسئولان استانی باید پیگیری جدی داشته باشند تا مبادا خسارتی دوباره به مردم وارد شود، جان مردم اگر به خطر افتاد چگونه پاسخگو خواهید بود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان، در ادامه خطبه دوم به وضعیت شیوع کرونا در کشور و شهرستان اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از مجموعه بهداشت و درمان، تصریح کرد: از اطبا و پرستاران تا حراست و نیروهای خدماتیِ این مراکز که دوشادوش همدیگر در این جهاد فی سبیل الله مشغول فداکاری هستند.

 

وی خطاب به مردم، عنوان کرد: مردم عزیز بدانند شرایط بحرانی قطعا مانند اوضاع عادی نیست و اقتضای بحران تحمل سختی، کم شدن تفریح و شادی ها و در یک‌کلام تغییر سبک زندگی است لذا هم تقوای الهی و هم اصول انسانی ایجاب می کند که برای سلامتی خود و اطرافیان و تشکر از کادر درمان باید پروتکل های بهداشتی به خوبی و دقت اجرا شود.

 

خطیب جمعه پارسیان با انتقاد شدید از سهل انگاری در برخورد با متخلفان در مساله کرونا به برگزاری تورهای گردشگری اشاره و اظهار‌کرد: حضور تورها و مسافرین استان های دیگر در سواحل پارسیان سلامت همشهریان را به خطر می اندازد لذا باید با متخلفان برخورد قاطع و جدی شود و سهل انگاری در این زمینه قابل قبول نخواهد بود و یقینا تمام برنامه ها و جلسات باید بر اساس نظر ستاد کرونا صورت پذیرد.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در روز میلاد نبی مکرم اسلام (ص)، شرطی کردن اقتصاد به عوامل خارجی را موجب عقب افتادگی کشور دانست و افزود: ایران بزرگ با این ظرفیت کم نظیر، نیازی به لبخند شیطانی گرگ های بین المللی ندارد لذا مسئولین باید با حضور میدانی در جامعه و با تدبیر انقلابی ؛جلوی گرانی های کمرشکن در کشور را بگیرند.

 

وی عدم نظارت و مدیریت واحد از تولید تا توزیع را یکی از عوامل مهم بهم ریختی بازار ارزیابی کرد و با اشاره به قضیه گرانی نهادهای دامی و دانه های روغنی گفت: یک محصول از تولید تا توزیع باید از سه وزارت خانه به عنوان متولی عبور کند که همین باعث اختلال در بازار توزیع و گرانی میشود و راه سوء استفاده را برای رانت خوران و سودجویان باز می کند.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان در بخش پایانی خطبه دوم، خاطرنشان کرد: ترامپ و بایدن بچه های شیطان هایی هستند که سر یک کلاس درس، درس خباثت آموخته اند، آمریکا شیطان بزرگ است و یک لحظه اعتماد و اتکا به شیطان خسارت بزرگ را به همراه دارد لذا نظام اسلامی با تکیه به وعده الهی و نگاه کریمانه امام زمان علیه السلام و هدایت های حکیمانه رهبری عالیقدر و با اعتماد به استقامت ملت تاریخ ساز ایران وارد هیچ گفتگویی با آمریکا نخواهد شد و به فضل الهی در آینده دنیا خواهد دید که قدرت و نفوذ راهبردی ایران اسلامی تا کجاست و پیروزی از آن ملت بزرگ ایران خواهد بود ان شاءالله.