امام جمعه پارسیان: کشاندن کشور به دامان آمریکا خیانت است/ دنیای اسلام در مقابل کفار باید وحدت داشته باشند

امام جمعه پارسیان با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی، اظهار کرد: دشمنی با منطقِ استکباریِ آمریکا کاملا هوشمندانه است و کشاندن کشور به دامان آمریکا خیانت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان، با تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص )گفت: پروردگار متعال وجود مبارک پیامبر را اسوه حسنه برای تمام بشریت در گستره تاریخ معرفی می کند و معنای این فرمایش این است که در روز قیامت ما را با معیار پیامبر اسلام می سنجند.

 

حجت الاسلام بارانی، رسیدن به مقام خلیفه الله و هدف والای خلقت را منحصر در شباهت حداکثری به پیامبر دانست و در تبیین روایتی از ایشان، تصریح کرد: اگر جامعه به تعلیمات وسیره نبوی عمل کند یقینا سعادتمند خواهد شد.

 

وی، دین اسلام را مورد قبول فطرت بشری معرفی و با اشاره به جمعیت میلیاردی امت اسلام و رشد گسترده اسلام گرایی در دنیا، اظهار‌کرد: همین مساله باعث ترس و وحشت مستکبرین از فراگیری اسلام در دنیا شده است لذا از سر ناچاری اقدام به کارهای سخیف و بی شرمانه ای چون هتک حرمت پیامبر اسلام می کنند اما به لطف الهی و بنابر وعده صادق الهی، راه به جایی نخواهند برد.

 

خطیب نماز جمعه پارسیان افزود: دنیا خواهد دید که اینها هم مثل اسلافشان به زباله دان تاریخ خواهند پیوست و آنچه باقی می ماند تعالیم نورانی اسلام و شخصیت و سیره پیامبر اکرم(ص) است.

 

امام جمعه شهرستان پارسیان، دنیای اسلام را به وحدت و بیداری در مقابل کفار فراخواند و تصریح کرد: برخی سران عربی چشم‌ باز کنند و ببینند با چه کسانی در حال صلح هستند؟! قطعا اگر به اندازه دانه گندمی غیرت اسلامی در آنها وجود دارد باید در مقابل دشمنان پیامبر بایستند و سکوت خیانت به اسلام و پیامبر عظیم الشان است.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همان طوری که در عمل ثابت کرده، منادی و پرچمدار وحدت اسلامی و خواستار همدلی و هم افزایی امت اسلام است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، در ادامه با گرامیداشت ایام ۱۳ آبان به حادثه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره و گفت: این اقدام در راستای تداوم حرکتی بود که از سال ۴۲ شروع شده بود و یقینا حرکت انقلاب اسلامی بدون خشکاندن ریشه استکبار و استعمار ممکن نبود.

 

حجت الاسلام بارانی، تجربه تاریخی خباثت آمریکایی ها در جریان نهضت ملی شدن نفت و کودتای ۲۸ مرداد و همچنین اسناد مهم کشف شده در لانه جاسوسی را موید این اقدام بزرگ دانست و ادامه داد: از جوانان نخبه و فرهیخته میخواهم اسناد لانه جاسوسی را مطالعه کنند تا با خباثت ها و خیانت ایالات متحده آمریکا نسبت به ملت ایران آشنا شوند.

 

امام جمعه پارسیان، سه حادثه مهم ۱۳ آبان یعنی تبعید امام، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی را مرتبط با آمریکا ارزیابی و تاکید کرد: دشمنی با منطقِ استکباریِ آمریکا کاملا هوشمندانه؛ مدبرانه و در راستای منافع و مصالح اسلامی و ایرانی است و هر کسی بخواهد این کشور را به دامان آمریکا بکشاند قطعا در دوگانگی خیانت یا جهالت قرار می گیرد.