امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین مبانی تفکر سیاسی و اجتماعی هر مسلمانی است

مسئول شورای امر به معروف و نهی از منکر بانوان شهرستان بندرخمیر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین مبانی تفکر سیاسی و اجتماعی هر مسلمانی است. به گزارش پایگاه خبری  پارسیان از بندر خمیر، مریم یگانه سراجاری به عنوان مسئول شورای امر به معروف ونهی از منکر بانوان شهرستان بندرخمیر […]

مسئول شورای امر به معروف و نهی از منکر بانوان شهرستان بندرخمیر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین مبانی تفکر سیاسی و اجتماعی هر مسلمانی است.

 

به گزارش پایگاه خبری پارسیان از بندر خمیر، مریم یگانه سراجاری به عنوان مسئول شورای امر به معروف ونهی از منکر بانوان شهرستان بندرخمیر انتخاب شد.

وی گفت:  نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می‌کند که وی ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامونش اتفاق می‌افتد. این موضوع در فقه اسلامی با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» مطرح شده ویکی از مهم‌ترین مبانی تفکر سیاسی واجتماعی یک مسلمان به شمار می رود که ضامن بقای اسلام است.

مسئول شورای امر به معروف و نهی از منکر بانوان بندرخمیر در ادامه بیان کرد: خداوند تبارک و تعالی در آیه 104سوره ال عمران می‌فرماید: «ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یا مرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و اولئک هم المفلحون» و باید گروهی از شما مسلمانان، خلق را به سوی خیرات فرا بخوانند و امر به معروف ونهی از منکر نمایند. پس به راستی که آنان رستگاران دو عالم هستند.

یگانه افزود: گرچه شناخت اهمیت و ضرورت، مراتب، مراحل، شرایط و احکام امر به معروف و نهی از منکر لازم و مفید است ولی مهم‌تر از آن، احساس مسئولیت کردن، تشویق و ترغیب شدن و انگیزه پیدا کردن افراد جامعه برای عمل به تذکّر لِسانی است.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس، امر به معروف و نهی از منکر یکی مهمترین اصول عملی اسلام است که در سایه حکومت جمهوری اسلامی ایران، زمینه احیاء و اجرای این حکم خدا بهتر از گذشته مهیا شده است.

مسئول شورای امر به معروف و نهی از منکر بانوان بندرخمیر اظهار کرد: عده‌ای با اخلاص و عزمی راسخ، کمر همت بسته و پای جوانمردی پیش نهاده تا این مظلوم‌ترین تکلیف الهی را به صحنه آورند؛ شرایط مناسبی به وجود آمده تا فرهنگ عمومی آموزش و پرورش بر این اصل اساسی استوار گشته ، ساز وکارهای لازم برای اجرای وعمل به آن هرچه زودتر فراهم گردد.

منبع هرمز