امضای تفاهم نامه همکاری میان سپاه و کمیته امداد پارسیان/ خدمت به محرومین سرلوحه کار است

تفاهم نامه همکاری میان سپاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) پارسیان در راستای خدمت رسانی به محرومین به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ در راستای قرارگاه تحول محلات سپاه پارسیان و خدمت رسانی به برخی محلات محروم و نیازمند و همچنین شناسایی افراد بی بضاعت و مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره) تفاهم نامه همکاری به همت معاونت اجتماعی سپاه پارسیان ایجاد شد که توسط فرمانده سپاه و رئیس کمیته امداد به امضا رسید.

 

عبدالمجید نصیریان، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پارسیان، ایجاد روحیه خودباوری و تقویت فرهنگ کار، حفظ و ارتقای کرامت انسانی و زمینه سازی برای هم افزایی را از اهداف تفاهم نامه همکاری عنوان و بیان کرد: ایجاد زمینه برای بروز توانایی های خانوارهای تحت حمایت، استفاده از ظرفیت کارآفرینان و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی از اهداف مهم این تفاهم نامه است.

 

وی، حمایت های اجتماعی، فرهنگی و اشتغال را در مناطق محروم از اولویت های این تفاهم نامه دانست و تاکید کرد: در این تفاهم‌نامه توجه ویژه‌ای به توسعه مشارکت‌های مردمی در زمینهٔ سنت‌های حسنه، احسان و نیکوکاری و انفاق و همچنین ارائه حمایت‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی درزمینهٔ های اشتغال و توانمندسازی، مسکن و ساختمان، جهیزیه، آموزش پژوهش و مشاوره به نیازمندان به‌ویژه ساکنان مناطق محروم و قرارگاههای تحول محلات سپاه شده است.

 

سرهنگ اسحق موذن نسب، فرمانده سپاه پارسیان نیز، با قدردانی از همکاری های کمیته امداد گفت: در زمینه های ارائه مشاوره‌های تخصصی طرح های اشتغالزا، تأمین فضا و امکانات آموزشی و شناسایی ارائه دهندگان خدمات کسب و کار روستایی با کمیته امداد همکاری خواهد کرد.

 

وی، حرکت این دو نهاد مقدس را در یک راستا عنوان کرد و افزود: سپاه پاسداران همانند کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای خدمت خالصانه به  مستضعفین و محرومیت زدایی در جامعه تلاش و ممارست می‌کند.

 

فرمانده سپاه پارسیان ادامه داد: قرارگاههای تحول محلات سپاه پارسیان دارای محرومیت ها و مشکلاتی هستند که می توانیم با همکاری کمیته امداد برخی از این مشکلات را رفع و حرکت در مسیر محرومیت زدایی ادامه دهیم.

 

گفتنی است استفاده از ظرفیت طرفین تفاهم نامه برای ایجاد اشتغال‌ پایدار، بازاریابی و فروش محصولات مددجویان و استفاده از ظرفیت مالی دو دستگاه به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی از تعهدات مشترک طرفین در این تفاهم نامه است.

 

از نکات قابل توجه ساعتی پس از انعقاد این تفاهم نامه، بازدید و کمک به مرمت یک منزل مددجو، کمک به بیمار بهبود یافته در کمپ ترک اعتیاد، تهیه کولر جهت یک مددجو و هم چنین اقدام در راستای کمک به بچه های بازمانده از تحصیل بود.