امیدی که پس از جام‌جهانی فوتبال ناامید شد

به گزارش پایگاه خبری پارسیان مهدی پاشازاده در این رابطه اظهار کرد: امیدوار بودیم بعد از جام جهانی فوتبال ما با رشد چشمگیری همراه شود ولی این اتفاق نیفتاد، ما بعد از جام جهانی‌های قبلی بخصوص بعد از جام جهانی ۹۸ دیدیم که انگیزه‌های بازیکنان بیشتر شد و چندین بازیکن ما لژیونر شدند. همچنین آکادمی‌های فوتبال فعال شدند اما امسال بعد از جام جهانی این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: تنها چیز مثبتی که اتفاق افتاده است، این است که مربی‌های جوان ما خوب کار کرده‌اند و ما یک مقدار از کلیشه‌ها در انتخاب سرمربی درآمدیم. خدا را شکر مربیان جوان عملکرد خوبی داشتند.

پاشازاده درباره سطح کیفی و فنی رقابت‌های لیگ برتر این فصل با تاکید بر اینکه حاشیه‌ها و نتیجه‌گرایی دارد ریشه فوتبال ما را می‌خشکاند، گفت: با اینکه در حال نزدیک شدن به پایان نیم فصل هستیم، بسیاری از تیم‌ها هنوز به شرایط آرمانی نرسیده‌اند و همه امیدوار به نیم فصل دوم هستیم.

وی درباره دلیل پایین بودن سطح کیفی لیگ نیز افزود: شاید یکی از دلایل، کم شدن تعداد تیم‌ها و به دنبال آن کاهش تعداد بازی‌ها باشد. هرچند یکی، دو تیم به ثبات نسبی رسیده‌اند ولی هنوز انتظارات برآورده نشده است.

پاشازاده در این باره افزود: کیفیت بازی‌های این فصل تحت تاثیر جام جهانی قرار گرفته است. از سوی دیگر دیر و زود شدن نقل و انتقالات و دیر بسته شدن تیم‌ها بر سطح کیفی بازی‌ها تاثیر گذاشته است.

او همچنین درمورد مسئله حق پخش نیز گفت: متاسفانه حواشی به وجود آمده درباره قضیه حق پخش نیز باعث شد تا اقبال مردم به سمت فوتبال کمتر شود.

پاشازاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به اینکه آیا در نیم فصل اول لیگ شاهد ظهور پدیده‌ی خاصی بودید به ایسنا گفت: متاسفانه تا اینجای فصل که پدیده و بازیکن برجسته‌ای را ندیده‌ایم. ضمن اینکه اگر پدیده‌ای هم باشد، انتخاب اخیر بازیکنانی که نظر منفی روی آن‌ها هست، از سوی کی‌روش انگیزه‌ها را از بازیکنان گرفته است.

وی با بیان اینکه ستاره‌ها و پدیده‌های ما ثبات و استمرار در عملکردشان ندارند، اظهار کرد: من در ۱۶ سالگی در استقلال بازی می‌کردم و هر سال که می‌گذشت بهتر می‌شد. بازیکنانی مثل کریم باقری، مهدی کیا، علی کریمی و دیگران هم همین وضعیت را داشتند و تا روزهای آخر فوتبالمان در آمادگی کامل بودیم. اما متاسفانه پدیده‌های ما بعد از یک سال خوب بازی کردن، دچار افت محسوس می‌شوند.