انتقاد رهبر جنبش انصارالله از دخالتهای آمریکا در یمن/ تقاضا از مردم برای تظاهرات گسترده در صنعا

رهبر جنبش انصارالله یمن با انتقاد شدید از تصمیم رئیس جمهور این کشور برای تعیین “احمد عوض بن مبارک” به عنوان نخست وزیر جدید، تاکید کرد: عبدربه منصور هادی در انتخاب نخست وزیر جدید تسلیم فشارهای آمریکا شده است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، به نقل از الیوم السابع، “عبدالملک الحوثی” رهبر جنبش انصار الله در یک سخنرانی تلویزیونی با تشریح مواضع این جنبش درباره تحولات اخیر یمن، از انتخاب نخست وزیر جدید پس از دیدار رئیس جمهور این کشور با سفیر آمریکا ابراز شگفتی کرد.

وی با اعلام مخالفت با معرفی “احمد عوض بن مبارک” به عنوان نخست وزیر جدید این کشور، انتخاب وی را از سوی سفرای خارجی و نه از طرف نمایندگان جریانهای سیاسی یمنی دانست.

رهبر انصارالله با انتقاد شدید از دخالتهای آشکار آمریکا در امور داخلی یمن، از رئیس جمهور این کشور خواست در این مسئله بر اساس مطالبات مردمی تصمیم گیری کند.

‫وی تاکید کرد: ما این مسئله را قبول نمی‌کنیم که نخست وزیر جدید از سوی برخی سفارتخانه‌ها، تعیین شود.‬‎

‫عبدالملک الحوثی گفت: سفیر آمریکا آشکارا در امور داخلی یمن مداخله می‌کند. ما از رئیس جمهور می‌خواهیم که بر اساس خواسته‌های ملتش عمل کند و بازیچه قرار نگیرد.‬‎

‫وی تاکید کرد : مرحله کنونی نیازمند نخست وزیری است که مورد توافق همه جریانهایی باشد که توافق آشتی و مشارکت را در صنعا به امضا رساندند.‬‎

رهبر جنبش انصارالله همچنین خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در اعتراض به تعیین “احمد بن مبارک” به عنوان نخست وزیر جدید این کشور در صنعا شد و اعلام کرد که گام‌های دیگری نیز وجود دارد که کمیته های سازماندهی آن را اعلام خواهند کرد.