اوباما در پی تمدید مذاکرات هسته‌ ای با ایران است/ تاکید بر پایبندی تهران به تعهداتش

رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم خود برای تمدید مذاکرات هسته ای با ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی با تاکید بر لزوم تمدید مذاکرات هسته‌ ای با ایران اعلام کرد که مذاکرات هسته ای نیازمند زمانی فراتر از ضرب الاجل 20 جولای (29 تیر) بوده که پایان مهلت شش ماهه است.

وی با اشاره به پیشرفت واقعی متحدان آمریکا در زمینه مذاکره با ایران در عین حال به وجود برخی از اختلافات قابل توجه میان طرفین خبر داد.

فاکس نیوز نیز گزارش داد که اوباما اعلام کرده است تلاشهای قابل توجهی را از سوی ایران در زمینه پایبندی به تعهدات خود از جمله دادن اجازه به بازرسان بین المللی پیش از تاریخ 20 جولای مشاهده کرده است.

اوباما با اشاره به وجود شکاف های عمیق میان دو طرف در عین حال اعلام کرد که در چند روز آتی با کنگره درباره تمدید این ضرب الاجل مذاکره می کند.

وال استریت ژورنال نیز دراین زمینه می نویسد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در پی تمدید مذاکرات هسته ای با ایران است که این اقدام می تواند تنش ها را میان کاخ سفید و کنگره در زمینه اولویت های سیاست خارجی ایالات متحده افزایش دهد.

اوباما درحالی در پی تمدید مذاکرات هسته ای با ایران است که دو تن از سناتورهای افراطی و سرشناس آمریکایی شرایط جدیدی را برای توافق هسته ای با ایران تعیین کرده اند که می تواند اوضاع را پیچیده تر و شکننده تر کند.

بنابر نامه ای که به دست فارین پالسی افتاده است سناتور باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی و سناتور لیندسی گراهام عضو کمیته نیروهای مسلح در نامه ای به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواستار این شده اند که هر گونه توافق هسته ای با ایران باید حداقل 20 ساله باشد.

اوباما در بخش دیگری از سخنرانی ضمن حمایت دولت واشنگتن از تلاش های مصر برای آتش بس در غزه از رایزنی با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برای آتش بس خبر داد.